Enrique Lores visita la UPV

El president d'Imatge, Impressió i Solucions d'HP impartirà una conferència el dijous 19 (12.30 h, Paranimf, entrada lliure amb inscripció prèvia)

[ 17/10/2017 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) rep demà dijous, 19 d'octubre, a un dels seus titulats més destacats, Enrique Lores, president d'Imatge, Impressió i Solucions d'HP, i una de les figures més influents en el negoci mundial de la informàtica.

Lores, que es va formar com a enginyer electrònic en les aules de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de la UPV (que celebra el seu 50 aniversari), impartirà la conferència "Què he après des que vaig deixar la UPV?", que donarà començament a les 12.30 hores en el Paranimf UPV (edifici del Rectorat). L'accés a l'esdeveniment serà lliure fins a completar l'aforament del recinte, si ben aquell que desitge assistir haurà de realitzar la necessària inscripció prèvia.

De becari a directiu d'una de les empreses llegendàries de Silicon Valley

Als seus 52 anys, aquest enginyer industrial per la UPV -de la promoció del 89- és un dels pocs directius espanyols que ocupen actualment un lloc de tan alta responsabilitat en una gran multinacional estrangera, en aquest cas, Hewlett-Packard, companyia fundada per Bill Hewlett i David Packard en 1939 des del xicotet garatge d'un xalet en Pal Alt (Califòrnia) amb només 538 dòlars. Avui, després de 76 anys de marxa, s'ha convertit en una de les grans companyies tecnològiques a nivell mundial i té la seua seu en Silicon Valley al costat d'altres empreses capdavanteres del sector tecnològic com Google o Facebook.

Durant la seua llarga trajectòria en HP, en la qual porta treballant des que entrara com a becari fa 26 anys, Lores, que es va incorporar en 1989 com a enginyer de recerca i desenvolupament, ha ocupat diversos llocs de lideratge en l'organització. Recentment, va dirigir l'Oficina d'Administració de Separació per a HP Inc, executant una de les separacions corporatives més complexes de la història recent.

Amb anterioritat, va dirigir l'Àrea d'Atenció i Serveis al Client, va ser vicepresident del Grup de Sistemes Personals (PSG) i WW Customer Services & Sales per a l'organització i definició de l'estratègia de vendes a través dels diferents canals de comercialització. Lores, a més, ha ocupat també diversos càrrecs de responsabilitat a nivell internacional, inclòs el de vicepresident i gerent general de productes comercials d'HP per a Europa, Orient Mitjà i Àfrica.

Actualment, Lores està al capdavant de la presidència d'Imatge, Impressió, i Solucions d'HP, un negoci de 20.000 milions de dòlars que ingressa i comercialitza solucions d'impressió de llar, oficina i gràfics. A més de ser titulat en Enginyeria Industrial per la UPV, Lores té un màster per l'Escola de Negocis ESADE de Barcelona, i és, ara per ara, una de les veus més autoritzades per a parlar sobre els canvis que s'estan produint en el mercat professional i sobre la situació de la tecnologia en l'àmbit de l'empresa.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors