Atrial Signals 2017

Experts internacionals presenten a la UPV nous avanços per al diagnòstic i tractament de la fibril·lació auricular

[ 05/10/2017 ]

Experts internacionals en enginyeria biomèdica, cardiologia i electrofisiología presenten aquesta setmana, del dijous 5 al dissabte 7 d'octubre, a la Universitat Politècnica de València, els avanços aconseguits en el diagnòstic i tractament de la fibril·lació auricular. Es tracta del congrés Atrial Signals 2017, organitzat per la UPV i l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València.

La fibril·lació auricular és l'arítmia cardíaca més freqüent, afecta al 1% de la població general i arriba fins al 15% en el cas de la població major de 70 anys. Dades recents permeten estimar que més de 33 milions de persones en el món estan afectats per aquesta patologia que suposa prop de la meitat de les consultes cardiológicas hospitalàries.

Entre els factors que afavoreixen la seua aparició, a part de l'edat, es troben la hipertensió arterial, l'hipertiroidisme, la hipertròfia cardíaca, l'obesitat o l'abús de l'alcohol, entre uns altres. A més, aquesta patologia s'associa a un increment en el risc de patir insuficiència cardíaca i demència, també augmenta les possibilitats de patir un ictus en facilitar la formació de trombes intracardíacos i, finalment, s'associa a un major risc de defunció.

"En els últims anys, s'han produït avanços molt significatius en els exàmens electrofisiològics de les aurícules. Els sistemes de cartografia electroanatòmica han permès reduir la radiació; els catèters multipolares ofereixen una cartografia simultània d'alta densitat i el modelatge per ordinador millora la comprensió de la generació de senyals i els mecanismes que produeixen de les arítmies. No obstant això, malgrat tots aquests esforços, la fibril·lació auricular encara planteja un problema important per als metges", expliquen José Millet, investigador de l'Institut ÍTACA de la Universitat Politècnica de València i el doctor Joaquín Osca, cardiòleg de l'Hospital Univesitari i Politècnic La Fe, co-presidents del comitè organitzador.

Fàrmacs antiarrítmicos, apps per a prevenció...

Atrial Signals 2017 reuneix a clínics i enginyers per a fer front a aquest desafiament, que presentaran els últims resultats de les recerques en aquest camp. Entre uns altres, es contrastaran les estratègies en el maneig de la fibril·lació auricular des del punt de vista farmacològic enfront d'altres tècniques. A més, es debatrà sobre mecanismes, aportacions de la ressonància magnètica i tècniques de mapatge de l'aurícula esquerra, per a identificar i transferir coneixement que permeta millorar els procediments d'ablació; així com sobre nous avanços per a la prevenció i seguiment de la patologia mitjançant tècniques no invasives i l'ús de wearables i mòbils.

Entre els ponents, destaca la participació de Michael Haissaguerre, cap del Departament de Cardiologia-electrofisiologia de l'Hospital Universitari de Bordeus (Hôpital Cardiologique du Haut-Lévêque); Karl-Heinz Kuck, cap del Departament de Cardiologia del St. Georg Hospital (Hamburg, Alemanya); Carlo Pappone, fundador i director de l'Acadèmia d'Arritmología de l'Hospital Universitari de Sant Raffaele (Milà, Itàlia); Douglas L. Packer, director del Laboratori de Recerca d'Electrofisiología Traslacional del Saint Mary's Hospital; Olaf Dössel, de l'Institute Biomedical Technology (Karlsruhe, Alemanya); Rob MacLeod, del Computing & Image Institute (Utah, EE.UU); i Josep Brugada, professor del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom