10 anys d'enquestes Pegasus

La Universitat Politècnica de València celebra una dècada de valoracions excel·lents, amb més d'un 88% d'usuaris satisfets

[ 20/09/2017 ]

El 2006 es va engegar a la Universitat Politècnica de València el programa de millora Pegasus, impulsat des de Gerència. Qualsevol persona que treballe a la UPV ho coneix, ja que en aquell moment va suposar una petita revolució en la manera en què es feien les tasques i activitats. Des de solucionar una avaria de maquinari fins a traduir un discurs a anglès, regularitzar l'estada de l'alumnat estranger o recollir residus perillosos. Els principals processos que duu a terme la UPV a diari van ser identificats i documentats. I res tornaria a ser igual.

Poc després, com a conseqüència de tot això, es van llançar les enquestes de satisfacció. Quina millor manera de saber si un usuari o usuària està satisfet que preguntant-li-ho directament? El 2008, la UPV coneixia, de primera mà i en rigorosa primícia, l'opinió que tenien la comunitat universitària i la societat en general dels serveis que els havia prestat en els 12 mesos anteriors.

I la sorpresa va ser majúscula. Des del primer moment, la comunitat es va bolcar a l'hora de donar el seu parer, per la qual cosa les enquestes van gaudir d'una "força representativa fóra de tot dubte". I, quant als resultats, no va poder haver-hi una arrencada més positiva: la UPV tenia un 90,1% d'usuaris satisfets, un llindar molt pròxim a l'excel·lència!

Ara, en perspectiva, es pot dir que la UPV fa una dècada que té valoracions excel·lents, 10 anys consecutius amb més d'un 88% d'usuaris satisfets, unes dades extraordinàries que la situen entre les administracions públiques millor valorades. Perquè, si extrapolàrem les xifres i les comparàrem amb altres estudis d'opinió pública (1), la UPV es col·locaria al cap de les 43 institucions i grups socials analitzats. En concret, ocuparia el tercer lloc, per darrere només del personal científic (91,8%) i del personal facultatiu de la sanitat pública (90,6%).

Seguint aquesta hipòtesi, el treball de la UPV estaria millor considerat que el del professorat de l'ensenyament públic en general (84,4%); superaria en 18 punts l'opinió que la ciutadania té sobre les universitats en general (70,2%) i depassaria en més de 20 la valoració que en general es fa sobre el personal funcionari (67%).

(1) Per exemple, el Baròmetre de confiança ciutadana en les institucions elaborat per Metroscopia regularment.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom