UpCake

Food Design, spin off de la UPV, guanya el Premi Pascual a la Millor Start-Up amb un bescuit innovador

[ 27/06/2017 ]

Fàcil i ràpid de cuinar, baix en calories i, sobretot, innovador. Així és UpCake, el bescuit del futur, creat per Food Design -spin off de la Universitat Politècnica de València (UPV)- i ThinkersCo, que ha aconseguit el Premi Pascual a la Millor Start-Up, en la modalitat de Nutrició i Salut, després de competir amb 360 propostes de tota Espanya.

Purificació García i Xavier Martínez, integrants de Food Design i professors tots dos de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronómica i del Mitjà Natural de la UPV, han manifestat en arreplegar el guardó que "suposa, alhora, una gran alegria i un gran desafiament. D'una banda, vam demostrar que l'alimentació pot ser innovadora i, per un altre, ara tenim el repte de llançar el producte. Ja està desenvolupat i ha passat les proves industrials. Ara, solament queda comercialitzar-ho".

Bescuit en un envàs d'spray

UpCake és un innovador bescuit que acosta els valors de l'alta cuina tant a la restauració de proximitat com a la cuina de casa. El nou producte barreja tradició i innovació en una massa de bescuit adaptada per a la seua incorporació a un envàs en spray. Per a elaborar-ho, prou un minut al microones

"És un brioche perfecte per a ampliar la carta de postres d'un restaurant, impressionar als amics en un sopar o donar-te el gust de menjar un ric bescuit amb un menor contingut calòric", destaca Purificació García.

Àmplia gamma de receptes

UpCake es presenta, a més, amb una àmplia gamma de varietats, tant dolces (xocolata, avellana o llimó) com a salades, des de carlotes, espinacs o tomaca, fins a fins i tot la UpCake de jenjibre per a Nadal o la de mojito per a l'estiu. "No posem fre a la imaginació", conclou Xavier Martínez.

5.000 euros de premi en metàl·lic

Els premis Pascual promouen la generació de nous productes, formats, ingredients, sistemes de processament i dispensació, etc. En definitiva, solucions que doten de valor afegit als consumidors en els camps d'estils de vida saludable.

A més de la dotació en metàl·lic (5.000 euros), el guardó inclou sessions mensuals de mentoring amb directius de Pascual, accés al programa Global Entrepreneur d'IBM (valorat en 12.000 euros), serveis d'acceleració i desenvolupament de negoci a càrrec de Telefónica i el suport de la web Socis Inversors.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom