Generació Espontània en UPV TV

BEST València, cinc anys desenvolupant competències transversals per a alumnes de qualsevol titulació a través de cursos per Europa

[ 22/03/2017 ]
Generació Espontània en UPV TV

"Un dia, estant en primer, em van donar un fullet que posava 'cursos per tot Europa per 30-40 euros' i em vaig dir: 'paren les màquines, què és això?, què està passant ací?' Vaig estar a les oficines, els vaig preguntar i allí em van comentar què era BEST, una associació creada per i per a estudiants que organitzava cursos de formació per a 22 participants de tot Europa, que passaven més d'una setmana junts. Llavors em vaig dir: açò m'encanta".

Així va conèixer Carlos Ortiz -el seu actual coordinador de relacions públiques- BEST València, una associació integrada en la xarxa de grups de la Board of European Students of Technology (BEST), que fa cinc anys que treballa a la UPV amb l'objectiu principal de fomentar el desenvolupament de les competències transversals i facilitar el contacte amb empreses amb la finalitat d'ampliar les oportunitats laborals de l'alumnat.

Responsable de l'organització d'EBEC, la competició universitària d'enginyeria més important d'Europa

BEST és, al seu torn, l'associació responsable d'organitzar EBEC (European BEST Engineering Competitions), la competició universitària d'enginyeria més important d'Europa. Dividida en tres fases, els equips participants han de resoldre, de manera grupal, el problema plantejat.

Formació en gestió de projectes, retroacció (feedback) o parlar en públic

A més d'EBEC, BEST organitza nombrosos esdeveniments. Per exemple, com explica David Baselga, president de BEST València, "tenim un subgrup dins de la secció internacional de la nostra organització integrat per gent formada per a ensenyar habilitats transversals als estudiants. D'aquesta manera, podem organitzar esdeveniments en els quals, a més de treballar, se'ns forma per a dur a terme temes com gestió de projectes, comunicació, retroacció, parlar en públic, etcètera".

Juntament amb això, "organitzem també esdeveniments interns del tipus cap de setmana de motivació o trobada regional", afig Ortiz, que qualifica BEST com "una gran experiència universitària; coneixes gent, fas contactes, amistats, vas avançant, continues formant-te i, quan acabes, tens un gran bagatge que pots aplicar en la vida".

"Personalment", explica Baselga, "al que més m'ha ajudat BEST és a eixir de la zona de confort, a perdre la por de viatjar, a fer coses noves...".

Erasmus+, empreses i la universitat, suports econòmics

Per a finançar-se, com indica el seu president, "BEST València se sustenta de les ajudes d'Erasmus+ a nivell internacional. No obstant això, a nivell local, també hem d'organitzar els nostres esdeveniments, i amb aquesta finalitat hem de cridar empreses que puguen estar interessades en la temàtica o bé disposar de les ajudes de la Universitat per estar adscrits a Generació Espontània".

Una associació oberta a qualsevol alumna o alumne de la UPV

Per a formar part de BEST València, n'hi ha prou amb ser estudiant de la UPV. Com explica Carlos Ortiz, "estem oberts a qualsevol alumne o alumna de la UPV, que pot passar i informar-se quan vulga. A més, tenim molts esdeveniments. És una associació polifacètica que inclou gent d'Arquitectura, Camins, Industrials, Aeroespacial, ADE, etc. Idiomes? -És important i ajuda, però per descomptat que no és una condició excloent". És més, com afig David Baselga, "si no tens un bon nivell d'anglès, aquesta és una bona oportunitat per a millorar-lo".

Generació Espontània UPV, un projecte pioner que acumula èxits internacionals

BEST València és una de les 31 associacions actualment integrades en Generació Espontània, la plataforma de suport institucional de la UPV al seu alumnat i personal titulat amb majors inquietuds per la realització d'activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat, etc.).

Projecte pioner i únic entre les universitats espanyoles, Generació Espontània ha permès a nombrosos estudiants conèixer-se, desenvolupar projectes comuns i obtenir importants èxits a nivell internacional, com els assolits per València UPV Igem en el prestigiós concurs de biologia sintètica del Massachusetts Institute of Technology (MIT) o per Hyperloop UPV en el certamen llançat per Elon Musk per a construir el tren supersònic del futur.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom