PEFC Internacional

Eduardo Rojas, del Departament de Producció Vegetal de la UPV, triat membre del consell de la principal entitat de certificació forestal del món

[ 02/12/2016 ]
PEFC Internacional

Eduardo Rojas Briales, professor del Departament de Producció Vegetal de la Universitat Politècnica de València (UPV) i actual degà del Colegio de Ingenieros de Montes, ha sigut nomenat membre del Consell d'Administració de PEFC Internacional, la institució de certificació forestal més important del món.

Rojas, triat pel comitè de nominacions compost per experts internacionals "per la seua passió pel sector, el seu perfil acadèmic i com a expert en política forestal", ha afirmat que és "un honor formar part de la família de PEFC. He seguit la trajectòria de l'entitat a nivell europeu des dels anys 90 i estic convençut de la importància de la certificació forestal".

"PEFC", ha afegit Rojas, "té un gran potencial en la sostenibilitat a nivell global, i sobretot dins del creixent concepte de bioeconomía, ja que permet un control sostenible en la producció de fusta i els seus productes derivats".

Trajectòria acadèmica

Actual professor de la UPV, Eduardo Rojas Briales és Enginyer de Forests per la Universitat de Friburg (Alemanya) i doctor Enginyer de Forests per la Universitat Politècnica de Madrid. Així mateix, ha sigut també docent en la Universitat de Lleida i gerent del Consorci Forestal de Catalunya.

PEFC Internacional, des de 1999

PEFC Internacional es constitueix en 1999 com a mètode de reconeixement internacional de sistemes nacionals de certificació forestal, d'acord amb unes normes comunes obertes, al mateix temps, a la consideració de les característiques socials, econòmiques i ambientals de cada país.

PEFC està format per 43 organitzacions de caràcter nacional, entre les quals s'inclouen el sistema CSA (Canadian Standards Association), el FFCS (Finnish Forest Certification Scheme), CERTFOR Xile, o el Sistema Español de Certificació Forestal PEFC. En l'actualitat, hi ha 38 sistemes nacionals reconeguts com PEFC. A més, formen part de PEFC 31 associacions i empreses del sector d'àmbit internacional.

Permet al consumidor tenir la consciència tranquil·la

Segons Rojas, "la certificació forestal permet al consumidor intermedi o final tenir la consciència tranquil·la perque, consumint fusta o altres productes forestals, no contribueix a la desforestació sinó, al contrari, ho fa al sosteniment dels boscos i de les seues poblacions pròximes. PEFC, per tant, facilita la certificació que la gestió forestal es practica amb acord a les normes establides".

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom