Millors expedients

La UPV guardona 211 dels seus estudiants més brillants. Albert Duato, graduat en Enginyeria Informàtica amb 9,9 de mitjana, Premi Extraordinari

[ 26/10/2016 ]
Millors expedients

El paranimf de la UPV es va omplir ahir de talent. Es lliuraven els premis als millors expedients, guardons que convoca la UPV per a reconèixer l'esforç dels estudiants que destaquen per les seues qualificacions acadèmiques.

En total, es van concedir 211 diplomes, corresponents als expedients d'admissió i de cada curs més destacats, i també als millors titulats.

Albert Duato, graduat en Enginyeria Informàtica amb un excepcional 9,9 de mitjana

Entre els premiats, figuren casos impressionants. Com el d'Albert Duato, titulat en el Grau en Enginyeria Informàtica amb una nota mitjana de 9,9, a només una dècima de la perfecció. Premi Extraordinari de la UPV, Albert és fill de l'investigador UPV José Duato, guanyador en 2006 del Premi Rei Jaume I de Noves Tecnologies. A sa casa, allò excepcional és habitual: el seu germà major, Josep, que va estudiar Veterinària, va obtenir el Premi Nacional de Final de Carrera.

No debades, la d'anit va ser la quarta vegada que Albert pujava a l'estrada a arreplegar el diploma, ja que ho ha aconseguit tots els cursos des que va entrar a la UPV.

Com ocorre de vegades en aquests casos, pot donar la falsa impressió que tot ha sigut fàcil per a Albert. "S'aconsegueix amb constància", afirma. "És qüestió de continuïtat, de treballar fins a aconseguir els resultats", encara que de seguida aclareix que "no m'he dedicat en cos i ànima als estudis. He fet esport, he eixit amb els amics... No tinc una afició particular, però m'agrada passar-ho bé".

Incorporació immediata al mercat laboral

Albert recorda algun moment complicat (un "examen interminable de Fonaments de Sistemes Operatius que quasi ningú va poder acabar") i moltes alegries. I, sobretot, la satisfacció de veure complides amb escreix les seues expectatives. "Esforçar-me en la carrera m'ha servit per a trobar un lloc de treball immediatament -en l'Institut Universitari Mixt de Tecnologia d'Informàtica- i m'ha aportat el plaer indescriptible de fer el que m'agrada cada dia".

Blanca Medina: "És fonamental gaudir amb el que fas"

Un altre expedient sensacional és el de Blanca Medina, que ha aconseguit un 8,3 de mitjana en les assignatures del tercer curs del Grau en Arquitectura. Per a ella, és la primera vegada i està un poc nerviosa. El secret, en opinió seua, és portar-ho tot al dia.

"No hi ha un truc infal·lible", explica. "Es tracta d'asseure's en primera fila, aprofitar les tutories, traure partit als treballs en grup. Sempre hi ha alguna cosa que t'encaixa més i coses que et van menys. El fet important és no descuidar res." Pel que fa a la seua trajectòria, afig: "És fonamental que gaudisques amb el que fas. A mi m'encantaven les assignatures de primer, Dibuix, Dibuix Tècnic. I ara m'ho estic passant molt bé amb el projecte".

Expedients amb mitjanes espectaculars, deus redons inclosos

Al costat d'Albert i Blanca, la UPV va reconèixer molts més estudiants amb expedients espectaculars, com ara Diego Peñarrubia (13,9 de nota d'admissió en el Grau en Enginyeria Aeroespacial), Carlos Pérez Fuentes (9,9 en primer del Grau en Enginyeria Civil), Jordi Llopis (9,4 en segon del Grau en Enginyeria Biomèdica); Carlos Pesudo (10 redó en tercer del Grau en Belles Arts); Óscar Erades (un altre 10 immaculat en quart del Grau en Enginyeria Informàtica) o Ainhoa Cháfer (9,6 de mitjana en la titulació de Grau en Enginyeria Aeroespacial).

L'acte de lliurament és una celebració molt emotiva per als estudiants i les seues famílies. Francisco Mora, rector de la UPV, va afirmar orgullós: "Vosaltres sou els nostres universitaris d'honor. Espere que sempre ho sentiu així. Us anime a mantenir la passió, la curiositat i el coratge que heu demostrat. Recordeu que les coses no succeeixen per si soles i que l'esforç sempre té recompensa".

Ja en un to diferent, Mora va afegir que "una família mai escatima en educació. Una societat tampoc no hauria de fer-ho".

Des de 2012, la dotació econòmica es destina a augmentar el pressupost d'Ajudes per Causa Sobrevinguda

Els premis als millors expedients es van convocar per primera vegada l'any 2007, llavors amb dotació econòmica. No obstant això, en 2012 es va prendre la decisió de destinar aquest pressupost a augmentar les Ajudes per Causa Sobrevinguda, un programa propi de la UPV, ja que es va detectar que havia augmentat en gran nombre el total d'estudiants que passaven per dificultats econòmiques que podien comprometre la continuïtat dels seus estudis. En aquest aspecte, a més, cal destacar que els alumnes amb millors expedients van donar suport al canvi.

Una menció que obri grans portes en el món professional

En l'actualitat, els premis es concedeixen de forma automàtica d'acord amb la informació que consta en les bases de dades de la UPV, sense que els alumnes hagen de completar cap sol·licitud.

Els premis consisteixen en un diploma acreditatiu per a les tres millors notes de cada curs -de primer a cinquè, incloses les notes d'accés a la universitat- i una menció amb efectes exclusivament acadèmics en l'expedient de l'estudiant, a qui sens dubte ajuda a obrir les portes a grans oportunitats en el món professional.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom