CIC 2016

Vicente Balaguer i Ernesto Oliver, alumnes del Màster en Enginyeria Industrial de la UPV, guanyen el Concurs Nacional en Enginyeria de Control

[ 28/09/2016 ]
CIC 2016

Un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV) format per Vicente Balaguer i Ernesto Oliver, alumnes del Màster en Enginyeria Industrial, i Xavier Blasco, professor i investigador de l'Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial (ai2-UPV) i tutor del projecte, s'ha proclamat vencedor del Concurs Nacional en Enginyeria de Control (CIC) 2016.

El certamen, realitzat en el marc de la reunió anual del Comitè Espanyol d'Automàtica (CEA), ha comptat amb la participació d'un total de 23 equips, 19 d'aquests provinents d'universitats espanyoles, tres de mexicanes i un arribat des del Brasil.

Durant la prova, dividida en dues fases, els participants es van enfrontar inicialment al repte de dissenyar els sistemes de control d'un procés industrial complex. Posteriorment, els millors classificats en aquesta primera fase van accedir a la final, on els dissenys van ser sotmesos a condicions més exigents.

La implementació dels mecanismes d'antiwindup i un ajust optimitzat dels paràmetres, claus de la seua victòria

Xavier Blasco explica que "el problema que havien de resoldre reproduïa un sistema industrial multivariable. Cada equip va haver de facilitar una implementació de programari amb el seu disseny, al qual l'organització va sotmetre a un conjunt exigent de proves per avaluar-ne les prestacions".

La clau del triomf de l'equip de la UPV, que va competir amb el nom de STOOMKETEL, va ser presentar "un sistema de control multivariable basat en PID i prealimentacions, que es destaca de la resta dels competidors en la implementació dels mecanismes d'antiwindup i un ajust optimitzat dels paràmetres".

El Grup de Temps Real de l'ai2 de la UPV, Premi Siemens

A més d'aquest guardó, la UPV va aconseguir també dos reconeixements més en el marc de la reunió del CEA. D'una banda, el Premi Siemens al Millor Article sobre Sistemes de Temps Real, dotat amb 600 euros, que va recaure en el Grup de Temps Real de l'Institut ai2, coordinat pel professor José Luis Poza, pel desenvolupament d'un programari de comunicació entre robots en temps real.

Andrés Benlloch aconsegueix el Premi OMRON

A més, l'ai2 de la UPV va recollir també el Premi OMRON d'Iniciació a la Recerca i Innovació en Automàtica, concedit anualment pel CEA i OMRON als millors treballs en aquesta disciplina desenvolupats per alumnes de l'últim any de carrera.

En aquesta edició, el guanyador ha sigut Andrés Benlloch, pel desenvolupament d'un nou mòdul de comunicacions dins de l'àmbit Factoria 4.0. El treball de Benlloch va ser supervisat per Francisco Blanes, director de l'ai2 de la UPV. El premi està dotat amb 600 euros per a l'estudiant i 5.000 euros en material d'OMRON per a la institució en la qual s'ha desenvolupat el projecte.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom