CEABOT 2016

Els equips de la UPV obtenen la segona (GROMEP) i la tercera plaça (ETSInf-Ai2) del Concurs Nacional de Robots Humanoides

[ 12/09/2016 ]
CEABOT 2016

Els equips de la Universitat Politècnica de València (UPV) que han participat en una nova edició del Concurs Nacional de Robots Humanoides CEABOT han obtingut el segon i el tercer lloc en la classificació general.

En concret, l'equip del grup GROMEP del campus d'Alcoi UPV ha aconseguit la segona plaça, mentre que l'ETSInf-Ai2, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF-UPV) i l'Institut d'Automàtica i Informàtica Industrial (Institut ai2), ha acabat en tercera posició.

Guanyadors de les competicions de sumo i orientació

La competició ha estat integrada per quatre proves. En la primera, de mobilitat, els robots han fet una cursa d'anada i tornada salvant obstacles. En la segona, s'han enfrontat en combats de sumo.

La tercera ha consistit en una segona cursa, en aquest cas pujant i baixant els escalons d'una escala de tres centímetres d'altura. Finalment, els robots han competit en una prova de visió en què havien de descodificar codis QR per a identificar la major quantitat d'obstacles possibles.

En les proves, l'equip del campus d'Alcoi s'ha imposat en la modalitat de combats de sumo, mentre que el de l'ETSInf-Ai2 ha guanyat la d'orientació.

Components

L'equip del grup GROMEP està compost pels alumnes Iván Ortiz i Marc Higeo, del Grau en Enginyeria Mecànica UPV, i Jordi Armengol, del Grau en Enginyeria Elèctrica UPV, coordinats pels professors Jaime Masiá (Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials UPV) i Juan Ramón Rufino (Departament d'Enginyeria Electrònica UPV).

De la seua banda, l'equip de l'ETSInf-Ai2 el formen els estudiants del Màster Universitari en Automàtica i Informàtica Industrial UPV Juan Vañó, David Sisternes, Antoni Benavent i Juan Carlos Brenes, sota la supervisió dels professors Francisco Blanes (Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors UPV) i Martín Mellado (Departament d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica UPV). També han col·laborat amb l'equip l'ETSINF-UPV i el Màster Universitari en Enginyeria Informàtica UPV.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom