Olímpics

Laura Gómez i Sugoi Uriarte, tots dos titulats per la Universitat Politècnica de València, competiran el diumenge 7 d'agost a Rio de Janeiro

[ 27/07/2016 ]

Sugoi Uriarte i Laura Gómez seran la bandera de la Universitat Politècnica de València en els pròxims Jocs Olímpics de Rio, que se celebraran entre el 5 i el 21 d'agost a la ciutat brasilera. Titulats tots dos per la UPV, Laura i Sugoi són la demostració que, amb gran dedicació i esforç, es pot aconseguir el rang d'esportista d'elit al mateix temps que es trauen endavant estudis universitaris.

Una llicenciada en ADE i un enginyer

Laura (València, 1982) és llicenciada en Administració i Direcció d'Empreses per la UPV, mentre que Sugoi (Vitòria, 1984) és enginyer tècnic en Electrònica Industrial i enginyer en Organització Industrial, també per la nostra universitat, on ambdos, a més, han cursat junts recentment el Màster en Organització, Gestió i Administració d'Entitats i Organitzacions Esportives. Sugoi, a més, va obtenir a la UPV el Màster Universitari en Enginyeria Avançada de Producció, Logística i Cadena de Subministrament, el doctorat del qual està duent a terme en l'actualitat.

Amics des dels 14 anys, quan es van conèixer en coronar-se els dos com a campions d'Espanya, Laura i Sugoi comparteixen una passió que ha marcat les seues vides (el judo) i a Rio es convertiran en el primer matrimoni olímpic espanyol de la història.

Subcampió del món i tres vegades campió d'Europa

Els dos tenen un palmarès envejable. Sugoi, que es va iniciar en el tatami per influència del seu germà Eriz, va ser subcampió del món el 2009, campió d'Europa el 2010 i dels Jocs del Mediterrani el 2013. A més, és bicampió d'Europa de clubs (2012 i 2014) i posseeix nombroses medalles tant a nivell nacional com a internacional.

L'espina que té clavada és la derrota davant el sud-coreà Jun-Ho Cho, que el va privar de la medalla en els Jocs Olímpics de Londres el 2012 (el combat, que va finalitzar amb empat a zero, va ser decidit pels jutges, que van concedir el triomf a Cho). L'enginyer i futur doctor per la UPV va acabar en un cinquè lloc que espera millorar a Rio amb la desitjada obtenció d'un metall.

Campiona d'Espanya i més de 20 medalles internacionals per a Laura

No va a la saga Laura, que s'estrena a Rio en uns Jocs Olímpics després de quedar-se a les portes de viatjar a Londres el 2012. Bronze europeu a Budapest el 2013 i campiona d'Espanya en totes les categories, més de 20 medalles internacionals (entre altres múltiples condecoracions) brillen amb llum pròpia en el palmarès de la valenciana. Laura, la família de la qual tenia un gimnàs, va començar en el món del judo als 4 anys. Avui, el seu pare, Salvador Gómez, és l'entrenador dels dos campions juntament amb el sud-coreà An.

La competició, el 7 d'agost

Laura i Sugoi competiran el diumenge 7 d'agost ja que comparteixen categoria: els dos són pes mitjà lleuger (menys de 66 kg per a homes i de 52 kg per a dones). La comunitat universitària de la UPV els desitgem, als dos, l'èxit més gran.

Fotografía: Marga Ferrer

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors