Primavera Educativa

Drons, coets, robots, esport, música... La UPV organitza tallers, exposicions, congressos i tota classe d'activitats del 13 al 15 de maig

[ 11/05/2016 ]
Primavera Educativa

La Universitat Politècnica de València (UPV) participa en el macroevent Primavera Educativa organitzat per la Conselleria d'Educació, Recerca, Cultura i Esport. Des del divendres 13 fins al diumenge 15, estarà operativa la carpa de la UPV, situada a la zona 7 de l'antic llit del riu Turia (sota el pont de l'Exposició). La programació completa es pot consultar a l'aplicació mòbil que l'organització ha preparat especialment.

Entre altres activitats, estan previstes diverses exposicions i projeccions de vídeos relacionats amb els temes més diversos: realitat augmentada, drons, projectes de cooperació, esport universitari, psicomotricitat infantil, creativitat i disseny, educació transformadora, recerca innovadora. A més, es duran a terme tallers de drones, coets, robots, microcontroladors, superherois, ones i sons.

L'Escola d'Estiu i Generació Espontània també tenen el seu espai propi en el stand de la UPV. Amb el nom de Generació Espontània es coneix el programa de suport de la UPV a les associacions més actives perquè els alumnes més competitius i internacionals duguen a terme tot tipus d'activitats extracurriculares (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat.) i servisquen d'exemple a la resta d'estudiants.

Clara Grima a la UPV

Com a complement a tot això, del 12 al 14 de maig se celebren les V Jornades de Modelització Matemàtica, organitzades per l'Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada i que també formen part del programa de la Primavera Educativa.

Les sessions dedicades a l'educació universitària es desenvoluparan en el cub roig de la Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI) el dijous 12 i el matí del divendres 13, i comptaran amb quatre conferenciants convidats: Lluís Albarrasí (Universitat Autònoma de Barcelona); Berta Barquero (Universitat de Barcelona); José M. Calabuig (Politècnica de València) i Onofre Monzó (Universitat de València).

A més, en aquesta edició, participarà també la divulgadora i matemàtica Clara Grima, coneguda autora del blog "Mati y sus mateaventuras", el millor lloc web de divulgació científica segons la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT). Grima, catedràtica de la Universitat de Sevilla, gaudeix fent divulgació científica i acostant les matemàtiques a tots els públics. De fet, és de l'opinió que "a tothom li agraden les matemàtiques, però alguns encara no ho saben".

Congrés d'Educació Inclusiva

Finalment, el divendres 13 i el dissabte 14, se celebrarà a l'edifici Nexus del campus de Vera el Congrés d'Educació Inclusiva. Aquesta activitat, d'entrada gratuïta, reunirà a la UPV docents de totes les etapes educatives i de totes les matèries, equips directius i professionals de l'educació. L'objectiu és aprofundir en les claus d'una educació de qualitat en l'era digital.

Entre els experts que participen en les diferents sessions figuren Ángel Gabilondo, exministre d'Educació; Dolors Reig; psicòloga social i editora de "El caparazón"; Andrea Giráldez, professora de soft skills (habilitats blanes) i coordinadora de Growth Coaching Internacional, i Gerardo Echeita, professor de la Universitat Autònoma de Madrid i coordinador del Consorci per a l'Educació Inclusiva.

Notícia en UPV TV

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors