Alumni Destacat 2016

La UPV farà lliurament per primera vegada d'aquesta distinció atorgada enguany a Carlos Ledó, enginyer agrònom i fundador de l'empresa Idai Nature

[ 05/05/2016 ]

La Universitat Politècnica de València ha decidit enguany concedir la distinció Alumni Destacat 2016 a Carlos Ledó, fundador i actual director general de l'empresa Idai Nature i enginyer agrònom per aquesta Universitat.

Amb aquesta distinció, que es lliura per primera vegada, es vol reconèixer cada any la trajectòria dels membres d'Alumni UPV que hagen contribuït de forma notòria a la promoció de la imatge i finalitats de la Universitat.

Concretament, s'ha valorat en la candidatura de Carlos Ledó no solament la brillant trajectòria professional, sinó també el caràcter emprenedor i la seua dilatada experiència empresarial que sempre ha estat vinculada amb la importància de la seguretat alimentària i la cura del medi ambient. Ha creat fins ara deu empreses, dues d'elles internacionals, que destaquen pel seu compromís amb la creació d'ocupació i la innovació contínua

Així mateix, ha impartit conferències tècniques en quinze països, enfocat sempre a la seguretat alimentària de la població. En l'àmbit docent, destaca la seua col·laboració com a professor en el Master Executive MBA de la UPV.

Cal afegir també la seua tasca de mecenatge en crear recentment la càtedra d'empresa BioInsecticides IDAI Nature a la UPV, des de la qual promou la realització d'activitats d'R+D i de formació (beques predoctorals i posdoctorals, premis a projectes de finalització de carrera, treballs i concursos d'idees, conferències, seminaris i tallers, promoció de pràctiques, etc.), com també de divulgació i transferència de coneixement sobre temes d'interès en l'àmbit d'aquesta Càtedra, adscrita a l'ETSEAMN.

La concessió d'aquesta distinció va ser aprovada pel Consell de Govern de la UPV dijous passat, 28 d'abril, a proposta de la Junta Directiva d'Alumni UPV. Prèviament, els directors de cadascun dels centres de la UPV feren una proposta, que foren valorades per la comissió de selecció. La candidatura de Carlos Ledó va ser presentada per l'Escola Tècnica superior d'Enginyeria Agronòmica i Medi Natural (ETSEAMN).

El lliurament oficial serà el dissabte 28 de maig durant la celebració del Dia Alumni UPV, que tindrà lloc al campus de Vera. Serà en un acte presidit pel rector Francisco Mora, que s'encarregarà de lliurar aquesta distinció, amb la qual Carlos Ledó es convertirà en el primer exalumne de la UPV a qui es fa mereixedor d'aquest reconeixement.

Carlos Ledó es va formar a la UPV com a enginyer agrònom i l'any 2009 va fundar l'empresa Idai Nature. En acabar la carrera a Espanya, va continuar formant-se a l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT), on va presentar el seu projecte d'empresa i va aconseguir accelerar-la amb el suport de la institució. En l'actualitat, Idai Nature ofereix solucions naturals úniques per al cultiu de fruites i hortalisses sense residus químics, i exporta la seua producció a 24 països.

Amb la seua aposta per la innovació, l'eficàcia i la cura del medi ambient s'ha guanyat el prestigi internacional. De fet, Idai Nature representa totes les empreses innovadores d'Espanya en els European Business Awards, els premis d'R+D+I més importants d'Europa, que es concediran pròximament.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom