Oci i temps lliure

Una trobada literària, una ruta enològica i itineraris guiats per la serra Calderona, són les propostes d'Alumni UPV per a aquest mes d'abril

[ 11/04/2016 ]
Oci i temps lliure

Arriba el bon temps i Alumni UPV et proposa diferents plans per a gaudir d'una mica més que estar a la fresca assegut en una terrassa enfront de la platja. I què millor que fer-ho amb la lectura d'un bon llibre per a desconnectar de l'atrafegada vida quotidiana.

Trobada literària amb Joaquín Camps

Amb aquest propòsit, Alumni UPV et convida a formar part del seu Club de Lectura i acudir aquest dijous 14 d'abril a la pròxima reunió, que tindrà lloc a les 18.30 h, com ja és habitual, a la seu de la Gastrollibreria Muez (c/ plaça del Mercat, núm. 20), per analitzar la novel·la L'última confidència de l'escriptor Hugo Mendoza, de l'escriptor i professor de la Universitat de València Joaquín Camps.

L'autor gandià conversarà i intercanviarà impressions amb els assistents entorn de la que és la seua primera novel·la, que s'ha convertit, des de la publicació el 2015 per part de l'editorial Planeta, en tot un fenomen de vendes que ha atrapat ja -i continua fent-ho- milers de lectors.

Una novel·la que, amb prop de 800 pàgines, té tots els ingredients que porten els lectors a enganxar-se a la lectura, i que expliquen les magnífiques crítiques i l'èxit que està recollint en el seu debut literari. I és que Camps aconsegueix amb mestratge una trama entremesclada de misteri, de denúncia, d'amor, i de la seua implacable parella de ball: el desamor. Els seus personatges, d'allò més variats, tenen una força esquinçadora que obliga el lector a mirar cap a la rebotiga que tots portem al nostre interior.

El protagonista de la història és un atractiu professor de literatura, Víctor Vega, que decideix acceptar la insòlita proposta que li fa la vídua de l'escriptor Hugo Mendoza: investigar si, malgrat que la seua mort fou certificada rigorosament, el seu marit continua viu, i esbrinar qui envia, cada tres de desembre, un nou manuscrit de l'escriptor mort.

Amb les seues perquisicions, Víctor desvelarà misteris que posaran en perill la seua vida, però ho farà acompanyat d'una dona bella i enigmàtica, de la qual s'enamorarà irremeiablement. Paloma, una histriònica experta en matemàtiques, i Santa Tecla, monja de clausura que a més és un geni informàtic, també faran costat a Víctor en aquesta novel·la trepidant i plena d'enigmes.

Ruta enològica

Però ací no acaben les propostes. El Club Gastronòmic d'Alumni UPV organitza per al pròxim dissabte, 23 d'abril, una excursió d'un dia de durada per a visitar la V Mostra de Vins dels Alforins, que celebrarà aquesta localitat valenciana, amb la participació de tots els cellers de la zona, associats en Terres dels Alforins.

A més de degustar els seus vins i conèixer el paisatge enològic d'aquesta zona, podràs gaudir d'aquesta jornada enològica en companyia d'uns altres Alumni UPV i de la teua família o amics.

Per a acudir a aquest certamen enològic, Alumni UPV posa a la disposició de les persones interessades i que s'inscriguen en aquesta activitat un autobús per a realitzar aquest viatge. L'eixida serà des de la UPV a les 10.00 h i tornada, a les 19.00 h, des de Fontanars dels Alforins fins a València. L'únic requisit indispensable és ser membre d'Alumni UPV i estar al corrent del pagament de la quota del 2016. En l'enllaç que figura a peu de pàgina es pot realitzar la inscripció.

Rutes interpretatives per la Calderona

D'altra banda, els amants de la naturalesa tenen de nou una cita aquest mes d'abril. L'empresa Calderona Viva, creada per una titulada de la UPV, ofereix rutes teatralitzades i guiades per la serra Calderona, un dels espais naturals més emblemàtics de tota la geografia valenciana.

La ruta interpretativa és a càrrec de Calderona Viva, que s'encarregarà de guiar les persones assistents per un itinerari de 10 quilòmetres, des de Marines Vell fins a Olocau.

Són rutes dissenyades per a compartir en família, amb els més menuts de la casa, i viure tots junts una inoblidable experiència en contacte amb la naturalesa i pels bells paratges de la serra Calderona. En l'enllaç que figura a peu de pàgina es pot descarregar i consultar amb detall el calendari i l'itinerari de cadascuna de les rutes que es poden triar. A més, s'ofereixen descomptes i ofertes especials per als membres d'Alumni, del PAS i del PDI de la UPV.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom