Open Data Day

Ja està obert, fins al 29 de febrer, el termini d'inscripció per a la I OpenDatathon, un certamen organitzat per la UPV per a promoure l'ús de dades obertes

[ 11/02/2016 ]

El pròxim 5 de març se celebra l'OpenData Day arreu del món. Amb aquest motiu, la Universitat Politècnica de València (UPV), a través de l'ETSINF, organitza la I OpenDatathon, un concurs destinat a promoure i divulgar l'ús de dades obertes, especialment entre els membres de la comunitat universitària.

El termini d'inscripció de projectes està obert des del 9 de febrer i els participants tindran en total 20 dies, fins al 29 de febrer, per a presentar-hi un projecte basat en dades obertes, ja siga una visualització o una aplicació web.

La I OpenDatathon premiarà tres categories: millor història sobre les dades, millor eina d'exploració de dades i millor aplicació basada en predicció de dades. També hi haurà una categoria especial, Premi Càtedra Ciutat de València UPV, amb reptes que usen dades obertes del portal de l'Ajuntament de València sobre rutes, salut o mobilitat.

Concretament, el Premi Càtedra Ciutat de València UPV premiarà aquells dissenys relacionats amb rutes urbanes accessibles a tothom des dels barris perifèrics, aplicacions que permeten estudiar en quines zones de la ciutat es pateix pitjor salut i que permeten a l'administració local posar en marxa mesures encaminades a la disminució de les inequitats en salut i, finalment, dissenys de geolocalització per a determinar la necessitat de crear o ampliar xarxes de carril bici a la capital valenciana.

Tots els projectes finalistes rebran un diploma acreditatiu. Addicionalment, per cada repte es preveu un primer premi de 350 euros i un segon premi de 150 euros. Una vegada rebudes les propostes, se seleccionaran 5 finalistes per categoria, que tindran l'oportunitat d'exposar els seus treballs el 4 de març a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la UPV.

Aquesta competició es dirigeix especialment a estudiants de la Comunitat Valenciana matriculats en el curs 2015-2016, encara que qualsevol persona interessada pot participar també en la categoria de millor aplicació basada en predicció de dades. Cada projecte pot formar part de més d'una categoria i quedaran excloses aquelles propostes que hagen sigut premiades prèviament. Els projectes poden presentar-se a través de la pàgina web de la I Open Datathon UPV. En aquest enllaç pots consultar el detall de les bases per a participar-hi.

L'organització del concurs va a càrrec de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la UPV, el Màster de Gestió de la Informació i el Grup Data UPV. La iniciativa té, a més, el suport de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana, així com d'altres entitats públiques i privades, entre les quals hi ha la Fundació Inndea, a través de la Càtedra Ciutat de València a la UPV i les empreses BigML i Everis.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom