Telegrafies

Gaudeix ja en UPV TV de la desena temporada del programa de divulgació científica i de l'activitat universitària del campus de Gandia

[ 08/02/2016 ]
Telegrafies

Telegrafies, el programa de divulgació científica i de l'activitat universitària del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de la València (UPV) comença la desena temporada.

Així, des d'avui mateix, tothom qui ho vulga ja pot visionar el primer programa de l'any a través d'UPV TV (enllaç al peu de pàgina). Així mateix, Tele7Safor l'emetrà també aquesta vesprada a partir de les 19.40 hores.

Augment de continguts científics

Enguany, Telegrafies forma part del projecte Ciencia Cercana, finançat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) -pertanyent al Ministeri d'Economia i Competitivitat- i la Càtedra d'Innovació de la UPV.

En la desena temporada, Telegrafies augmentarà els continguts científics amb la nova secció "Diari de", en què els teleespectadors podran conèixer de forma més personal els investigadors. A més, el programa inclou la secció UPVGandiaCiència, a través de la qual es pot seguir l'actualitat científica i d'innovació del campus.

Ciencia Cercana, un projecte amb tres vessants

El projecte Ciencia Cercana consta de tres vessants. La primera és la realització de 12 programes de televisió amb continguts científics entre els mesos de febrer i maig. La segona, la producció de 12 seccions radiofòniques, també d'índole científica, perquè s'emeten en Ràdio Gandia SER entre el setembre i el desembre del 2016.

Finalment, la tercera dimensió del projecte consisteix en la distribució dels continguts a través d'Internet, mitjançant el blog de ciència del campus (enllaç també al peu de pàgina), Youtube, el blog de Telegrafies i xarxes socials.

Facilitats d'accés per a persones amb dificultats visuals o auditives

A més, el projecte preveu la incorporació de subtítols -de la mà de l'Immersive and Interactive Media Group de la UPV- i diverses innovacions tecnològiques a fi d'augmentar l'accessibilitat dels continguts per a persones amb dificultats visuals o auditives.

Demà, dimarts 9 de febrer, a les 13 hores, UPV Ràdio estrena 'Cine L'Atalante'

D'altra banda, UPV Ràdio (102.5 FM per a València ciutat i els voltants), estrena un nou programa demà dimarts, 9 de febrer: Cine L'Atalante. En aquest, de la mà d'Héctor Gómez i Guillermo Rodríguez, l'oïdor trobarà notícies, crítiques d'estrenes, entrevistes i retrospectives de grans personalitats de la història del cinema.

A més, en Cine L'Atalante es parlarà de pel·lícules de culte, grans clàssics, literatura, bandes sonores i films que han passat desapercebuts, i que Guillermo i Héctor volen que l'oïdor descobrisca. El programa s'emetrà amb periodicitat setmanal, cada dimarts a les 13 hores, i amb reedició a les 22 hores en el mateix dial.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors