TEDxUPValència

El divendres 19 de febrer, en directe al campus de Vera i per 'streaming' gratuït a Alcoi i Gandia

[ 05/02/2016 ]

El divendres 19 de febrer, a partir de les 16 h, se celebra a l'Auditori Alfons Roig, de la Facultat de Belles Arts de la UPV, l'esdeveniment TEDxUPValencia, amb el títol "Destí: causalitat (casualitat)". Es tracta d'un conjunt de microxarrades, de 3 a 18 minuts, en les quals els 12 ponents seleccionats per a l'ocasió parlaran de la casualitat, entesa com a imprevisió, accidentalitat o carambola.

TEDxUPV ofereix l'oportunitat d'escoltar idees que valen la pena, objectiu que comparteixen tots els esdeveniments TED, a més de fer possible connectar directament amb persones i professionals amb interessos similars.

Segons explica Belén Arrogante, coordinadora del Servei d'Alumni de la UPV, organitzadors del TEDxUPValència, en aquests esdeveniments es propicia un entorn capaç de generar oportunitats de creixement personal, professional i social.

L'esdeveniment es retransmetrà de forma gratuïta i exclusiva als campus de Gandia i Alcoi, sota la fórmula de reproducció en temps real (streaming) tancada. Els assistents als campus externs podran viure l'experiència com si s'hi trobaren presencialment: rebran obsequis, gaudiran d'un servei d'àpats a mitjan vesprada i rebran la visita de convidats, i fins hi haurà alguna sorpresa Les places són limitades, i es requereix inscriure-s'hi prèviament. Més informació per a assistir al TEDXUPValència en http://www.tedxupvalencia.com .

Ponències per a un món millor

TEDXUPValència combinarà el visionament de vídeos TED amb ponències en viu i actuacions artístiques per afavorir la connexió, i amb un debat profund dins del grup d'assistents. Entre els ponents es troben Àfrica Pastor Espuch, de la Fundació Daniela, que vol contribuir a la fi de la discriminació de xiquets i adolescents transsexuals i transgènere; Aida Navarro Redón, arquitecta valenciana que desenvolupa les seues idees en forma de recerca doctoral, enllaçant conceptes com ara joc, interacció usuari-planificador, ficció-realitat, rebel·lia o diversió; o Carlos Ferrando García, fundador de Closca Design, una empresa emergent que ofereix productes de disseny per a fer ciutats més amigables.

També hi ha Kiko Llaneras Estrada, doctor per la Universitat Politècnica de València, centrat en l'anàlisi política i el periodisme de dades; Juan Fabregat Llueca, doctor en Ciències Físiques i catedràtic d'Astronomia a la Universitat de València, que investiga sobre l'estructura, la formació i l'evolució de les estreles, i s'interessa per la comunicació social de la ciència; Mariano Collantes Alegre, biòleg i fundador de l'empresa UVAT Bio, divulgador i il·lustrador científic; Pau Giner Blasco, dissenyador per a la Viquipèdia, els dissenys del qual exploren noves eines per a compartir el coneixement humà; i Santiago de Molina Rodríguez, arquitecte i docent, que ha publicat els llibres Arquitectos al margen, Múltiples estrategias de la arquitectura i Collage y arquitectura, aquest darrer seleccionat en els premis FAD 2015; la seua obra construïda ha sigut seleccionada en la Biennal d'Arquitectura Espanyola 2013.

En TEDXUPValència estaran també presents Vitamin, un estudi valencià de disseny i art interactiu que té l'objectiu de fusionar l'expressió artística amb les últimes tecnologies; Rafa Gascó, veí de la localitat de Fanzara (Alt Millars) que, junt amb el col·lectiu MIAU, ha canviat el poble a través de l'art; i Teresa Rodríguez de les Heras Ballell, professora titular de Dret Mercantil a la Universitat Carlos III de Madrid, que, apassionada pels reptes que la tecnologia digital representa per a la societat, l'economia i el dret, treballa en comerç electrònic, micromecenatge, identitat digital o economia col·laborativa.

Els esdeveniments TED

TED és una organització sense ànim de lucre dedicada a difondre idees que mereixen la pena. Va començar a Califòrnia l'any 1984 i actualment dóna suport a idees que poden canviar el món.

TED significa 'tecnologia, entreteniment i disseny', tres grans àrees que, en conjunt, donen forma avui al nostre futur. Els assistents a les conferències TED les denominen el millor balneari del cervell i un viatge de quatre dies al futur.

TED organitza un esdeveniment anual en el qual es reuneixen alguns dels pensadors i emprenedors més importants del món, convidats a compartir allò que més els apassiona. Personalitats de la talla de Bill Clinton, Bill Gates, Jane Goodall, Frank Gehry, Paul Simon, Sir Richard Branson, Philippe Starck i Bono han participat en TED.

A fi de difondre les idees que mereixen la pena, TED ha creat TEDx, un programa de conferències locals i organitzades de forma independent que permeten gaudir d'una experiència similar a les conferències TED, i del qual és exemple TEDxUPValència.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom