Pràctiques a l'estranger

La UPV ofereix 36 ajudes de 1.800 euros dirigides a titulats per a fer pràctiques de 3 mesos en empreses a l'estranger. El termini de sol·licitud està obert fins al 23 de març

[ 27/01/2016 ]

La UPV, a través de la Direcció Delegada d'Emprenedoria i Ocupació (De2), ha obert una nova convocatòria d'ajudes per a afavorir la mobilitat dels seus titulats a l'estranger. Es tracta d'un programa que ofereix als titulats, en qualsevol dels estudis de grau, màster, 1r o 2n cicle que imparteix la UPV, la possibilitat de fer pràctiques durant 3 mesos en empreses i institucions d'arreu del món. Una experiència que permetrà a les persones seleccionades treballar en un entorn multicultural i internacional, millorar les seues capacitats a través de les pràctiques, i augmentar les seues possibilitats de trobar ocupació.

En total, s'ofereixen 36 ajudes, dotades amb 1.800 euros, per a fer pràctiques formatives a través del Programa Lliure Mobilitat, que gestiona el Servei Integrat d'Ocupació (SIO) de la UPV.

Les pràctiques tindran una durada de 3 mesos, comptadors des de la data d'inici, el 30 de maig, fins al 5 de setembre del 2016 (tots dos inclosos).

Requisits i terminis de sol·licitud

Poden sol·licitar aquestes ajudes els qui hagen obtingut el títol universitari en qualsevol dels estudis oficials impartits per la UPV abans que acabe el termini de presentació de sol·licituds a aquesta convocatòria, i sempre que no hagen transcorregut més de tres anys des de l'obtenció del títol en qüestió.

A més de ser titulats per la UPV i tenir la nacionalitat espanyola o residència de llarga durada al nostre país, els candidats no poden haver treballat prèviament, ni tenir relació laboral amb l'empresa en la qual hagen de fer la pràctica, ni tampoc haver sigut beneficiaris d'una beca Leonardo o una ajuda de la De2 anteriorment, ni superar com a titulat el període màxim de vuit mesos de pràctiques a l'estranger gestionades pel SIO sumant la durada de les pràctiques obtingudes anteriorment i les sol·licitades en aquesta convocatòria.

Tota la informació relativa a la forma de presentació i les condicions per a demanar aquestes ajudes es troben detallades en les bases de la convocatòria, que pots consultar en la pàgina web del SIO. Les sol·licituds s'han de presentar en qualsevol de les oficines de registre en la UPV, tant al campus de Vera com als de Gandia i Alcoi, adjuntant la documentació requerida, que haurà d'estar correctament emplenada, signada i segellada per l'empresa d'acolliment.

El termini de presentació de sol·licituds estarà obert fins al dia 23 de març del 2016. Posat cas que hi haja cap romanent d'aquesta convocatòria, es podrà publicar una nova convocatòria extraordinària després de l'estiu.

Pràctiques remunerades per a titulats a l' ICO

D'altra banda, la Fundació SEPI, en col·laboració amb l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) convoca 12 beques (ampliables) dirigides a titulats que vulguen rebre formació pràctica remunerada durant un període de 6 mesos a la seu de l'ICO a Madrid.

També podran presentar la seua candidatura i optar a aquestes beques els estudiants que cursen una enginyeria superior i que tinguen aprovades totes les assignatures de la carrera (llevat del projecte final de carrera).

Cadascuna d'aquestes beques té una durada de 6 mesos i una dotació total de 4.200 euros (700 euros bruts al mes -que pujaran a 850 en cas de renovació). Durant aquest període, la persona beneficiària cotitzarà a la Seguretat Social i gaudirà d'una assegurança d'accidents, i serà inclosa en el règim de la Seguretat Social.

Els principals requisits per a accedir a aquestes beques són ser ciutadà de la Unió Europea, estar en possessió d'algun dels títols universitaris exigits en la convocatòria, tenir un bon nivell d'anglès i coneixements d'informàtica, i haver obtingut el títol amb posterioritat al 30 de juny del 2012.

La incorporació de les persones candidates, que desenvoluparan el seu període formatiu a la seu madrilenya de l'ICO (passeig del Prado, 4), es farà a mitjan mes d'abril del 2016.

Aquells titulats que hi estiguen interessats i complisquen els requisits poden registrar la seua candidatura fins al pròxim 7 de març, emplenant el formulari disponible a través de la pàgina web de la Fundació SEPI.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom