Finalista dels Goya 2016

La pel·lícula , dirigida per la professora de la UPV María Lorenzo, seleccionada per l'Acadèmia del Cinema Espanyol en la categoria de millor curtmetratge d'animació

[ 21/12/2015 ]
Finalista dels Goya 2016

El curtmetratge La nit de l'oceà, dirigit per la professora de la Facultat de Belles Arts María Lorenzo, ha sigut seleccionat per l'Acadèmia del Cinema Espanyol en la categoria de millor curtmetratge d'animació per a la 30a edició dels Premis Goya. Competeix per l'estatueta amb altres tres pel·lícules (Alike, Honorio. Dos minutos de sol, i Víctimas de Guernica). La cinta guanyadora es coneixerà en la gala que tindrà lloc el 6 de febrer del 2016.

La nit de l'oceà adapta un relat de terror escrit per Robert H. Barlow i per H.P. Lovecraft, i publicat l'any 1936 a les pàgines del periòdic The Californian. La història, situada cap al 1920, presenta Nowan, un pintor de vacances en un petit poble en la costa que, a poc a poc, comença a intuir el sinistre secret que s'amaga en un paisatge tan idíl·lic.

La pel·lícula, de 12 minuts de durada, està realitzada amb el format d'un diari animat, i intercala dibuixos del protagonista. María Lorenzo, professora del Departament de Dibuix, ha invertit tres anys en la producció, temps que ha compatibilitzat amb les classes que imparteix tant en el Grau en Belles Arts com ara en el Màster d'Animació de la UPV.

El curt està produït per Enrique Millán, com a productors associats té el Grup d'Animació: Art i Indústria i el Departament de Dibuix de la UPV, i ha rebut també finançament de la Generalitat Valenciana. La nit de l'oceà s'ha exhibit ja en més de 60 festivals i ha obtingut el premi del jurat en l'HP Lovecraft Film Festival de Portland. Així mateix, ha sigut seleccionat per la Filmoteca en el programa Curts 2015, per distribuir-lo en diferents certàmens.

Abans de María Lorenzo

Cal recordar que Pablo Llorens, llicenciat en Belles Arts per la UPV, ja va guanyar dos premis Goya al millor curt d'animació, en les edicions del 1995 i el 2005. I més recentment, Adriana Baradri, Màster en Animació per la Universitat Politècnica de València, va ser nominada en aquesta categoria el 2014 pel seu treball Vía Tango.

Notícia en UPV TV

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors