Lluita contra el fam

La UPV presenta l'exposició de la FAO i taula redona "Construint un món sense fam" el dimarts 27 d'octubre, a la Casa de l'Alumne de la UPV

[ 21/10/2015 ]

Dimarts que ve, 27 d'octubre, a les 13'15 hores, a la Casa de l'Alumne de la UPV, s'inaugurarà l'exposició fotogràfica "Construint un món sense fam". La mostra, que es podrà visitar fins al pròxim 13 de novembre, consta de 36 fotografies sobre el treball que fan els organismes internacionals FAO, PMA i IICA amb relació a l'agricultura i l'alimentació.

A banda d'aquesta exposició, el Centre de Cooperació al Desenvolupament (CCD) de la UPV ha organitzat per al mateix dia una taula redona per donar a conèixer la labor d'aquestes tres organitzacions al públic assistent, especialment a estudiants, docents i investigadors de la Universitat.

La taula, que serà presentada per Rosa Puchades, vicerectora de Responsabilitat Social, Cooperació i Esport de la UPV, tindrà lloc a les 12 hores, a la sala de graus 1 de la Casa de l'Alumne, i hi intervindran Lidia García, per part de la FAO (Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura); Antonio Salor, del PMA (Programa Mundial d'Aliments); i Soraya Villarroya, en representació de l'IICA (Institut Interamericà de Cooperació per a l'Agricultura). La sessió estarà moderada pel director general de Cooperació i Solidaritat de la Generalitat Valenciana, Federico Buyolo.

Una crida a l'acció urgent contra la fam

A continuació, tindrà lloc la presentació del llibre Cómo acabar con el hambre en tiempos de crisis, a càrrec de l'enginyer agrònom i economista Ignacio Trueba, exrepresentant permanent del govern espanyol davant la FAO, i coautor d'aquesta publicació, en la qual s'analitza la gestió del sistema mundial d'aliments i es fan propostes per a acabar amb la fam, una de les més greus xacres de la humanitat.

Segons la FAO, hi ha mil milions d'éssers humans -un de cada set habitants del planeta- que manquen tant d'aliments suficients com d'aigua potable. L'estratègia per a alliberar la humanitat d'aquesta xacra té dos objectius: el primer és eradicar la fam tan aviat com siga possible; el segon és crear unes condicions de producció i consum d'aliments de forma sostenible que satisfacen les futures necessitats nutritives mundials. "Per a aconseguir això, calen nous coneixements i una gestió innovadora, eficaç i creativa. L'eradicació de la fam l'any 2025 serà fonamental per a aconseguir una seguretat alimentària sostenible global el 2050", segons apunten Ignacio Trueba, catedràtic emèrit de la UPM, i Andrew MacMillan, exdirector de la Divisió d'Operacions de Camp de la FAO, autors del llibre.

D'aquestes qüestions es parlarà, doncs, en aquesta jornada, que finalitzarà amb la inauguració de l'exposició, després de la qual els assistents podran gaudir d'un aperitiu a base de productes ecològics. L'assistència a la jornada és lliure, però les places hi són limitades, i per això es prega que confirmeu l'assistència enviant un missatge de correu electrònic a lidia.garciagarcia@fao.org .

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic