Oci i temps lliure

Beques flaques, de Tom Sharpe, protagonista de la pròxima reunió del Club de Lectura d'Alumni de la UPV

[ 08/10/2015 ]

La novel·la Beques flaques, de l'escriptor britànic Tom Sharpe, és el llibre proposat per a la pròxima reunió del Club de Lectura d'Alumni de la UPV, que se celebrarà el pròxim dia 10 de desembre, a les 18.30 h, a la Muez Gastrolibrería (plaça del Mercat, 20, València)

Thomas Ridley Sharpe, conegut com Tom Sharpe, va nàixer a Londres el 1928 i va morir el 2011, amb 83 anys d'edat, a la localitat gironina de Llafranc, on residia des de feia més de 20 anys. La seua obra literària és coneguda sobretot per la sèrie de novel·les humorístiques protagonitzades per Henry Wilt, un professor que sempre acabava ficat en embolics, i que va fer famós l'autor britànic, qui va rebre el 1986 el Premi d'Humor Negre. De fet, Michael Tuchner va portar al cinema el 1989 la seua novel·la Wilt, de la qual va vendre més de 10 milions d'exemplars.

Abans de dedicar-se a la literatura, Sharpe va treballar durant més de 10 anys com a professor a Cambridge i de la seua experiència educativa sorgiria la seua primera novel·la, Wilt, una sàtira de l'estirada educació britànica, que va donar pas a diverses seqüeles, com Ànims Wilt!, Wilt no s'aclareix i L'herència de Wilt, en les quals conrea la sàtira social.

Entre les seues obres, també destaquen altres títols, com ara: Reunió tumultuosa, Exhibició impúdica, El temible Blott, Vicis ancestrals, El bastard recalcitrant, El pitjor de cada casa, La gran indagació, Beques flaques i Els Grove. Molts traduïts a múltiples idiomes.

Menys coneguda és la seua faceta com a fotògraf, que va exercir durant els anys que va viure a Sud-àfrica, on va ser acusat, el 1961, d'activitats subversives per publicar articles contra la segregació racial; fet que li va suposar l'expulsió del país. De retorn al Regne Unit va treballar com a professor i va començar a publicar els seus reeixits llibres, que l'han consagrat com un dels grans mestres de la narrativa humorística.

Si et ve de gust gaudir d'una bona lectura i compartir aquesta afició, no ho dubtes i uneix-te ja al Club de Lectura d'Alumni de la UPV. T'esperem!

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic