Experimenta a la UPV

Llum de lava, 'blandiblub', neu artificial, plastilina electritzant... L'Escola d'Estiu desperta vocacions científiques a còpia de riallades

[ 23/07/2015 ]
Experimenta a la UPV

Un terç de la població mundial continua construint amb terra crua. Amb aquest material s'han edificat arquitectures humils -com ara la barraca valenciana- i monuments grandiosos-com l'Alhambra de Granada. És abundant, barat, fàcil de treballar, reciclable, reutilitzable, i no contamina. Això és el que aprenen els xiquets de l'Escola d'Estiu quan acudeixen al taller "El Racó de la Terra", dissenyat per l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura, i, amb les mans dins el fang, elaboren rajoles de tova.

En el taller "Cuina amb ciència", en canvi, els xiquets descobreixen la multitud de processos per què passa un aliment abans d'arribar a taula, i en "Lego Robotics" programen un robot perquè siga capaç de fer piruetes. En els laboratoris, creen el seu propi blandiblub -moc d'elefant per als escolars de l'EGB o poal de pets per als xiquets d'ara-, un llum de lava, neu artificial o plastilina electritzant.

En total, l'Escola d'Estiu ha programat més de 20 activitats dissenyades pels membres de la UPV específicament per a cadascuna de les edats, des de preescolar fins al novè any, incloent totes les etapes. Els pàrvuls de 4 anys, per exemple, han fet magdalenes al forn i han elaborat un senzill herbolari. I els majors han construït un braç biònic casolà i, fins i tot, un aerolliscador simplificat.

I encara hi ha més: "Topolimpíades", "Xiquitectura", "Experihorta", "Petjada artística", "Cianotípia"... Experimenta és la gran aposta de l'Escola d'Estiu per a donar a conèixer entre els més xicotets les coses que es fan als laboratoris de la Universitat Politècnica de València i les que s'estudien a les seues escoles i facultats. I, de passada, despertar vocacions científiques a còpia de riallades.

Notícia de la UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant