Compromís social

La UPV destina més de 400.000 euros a beques i ajudes per a estudiants amb necessitats econòmiques

[ 02/07/2015 ]
Compromís social

La Universitat Politècnica de València (UPV) treballa des de fa anys amb un objectiu clar: que tothom qui vulga estudiar puga fer-ho. És per això que, al marge de les beques oferides pels governs estatal i autonòmic, la UPV convoca cada curs un ampli ventall d'ajudes destinades a facilitar l'accés a la formació universitària a aquelles persones que, per motius econòmics, poden tenir més dificultats.

No en va, solament entre ajudes d'acció social i menjador, la UPV destina més de 400.000 euros a afavorir els estudis universitaris d'aquelles persones que més ho necessiten.

226.000 euros invertits en 54.231 menús durant el curs 2014-2015

La major inversió realitzada per la UPV en aquest àmbit són les ajudes de menjador, a través de les quals atorga vals de menús diaris perquè els alumnes que ho necessiten puguen utilitzar-los a les cafeteries dels mateixos campus.

Durant el curs 2014-2015, la UPV ha destinat a aquest concepte un total de 226.247,08 euros, que s'han traduït en el consum de 54.231 menús.

De cara al 2015-2016, els estudiants que vulguen accedir a aquestes ajudes podran fer-ne la sol·licitud a partir del dimarts 21 de juliol, una vegada matriculats a la UPV, i a través de la seua intranet com a alumnes.

Les ajudes d'acció social, ampliades

Al costat de les ajudes de menjador, cal destacar també sens dubte les d'acció social, mitjançant les quals la UPV destina més de 200.000 euros anuals a alumnes amb situacions personals o familiars d'especial necessitat econòmica.

A fi que aquestes ajudes puguen arribar a un major nombre d'alumnes, la UPV ha ampliat aquest curs el nombre de potencials sol·licitants obrint-les a estudiants de màsters i segones matrícules.

Dins de les ajudes d'acció social s'inclouen també les atorgades per causa sobrevinguda, que poden sol·licitar-se a la Unitat de Beques del Servei d'Alumnat de la UPV durant tot l'any i donen resposta a situacions esdevingudes a la unitat familiar de la persona sol·licitant, o bé a aquesta mateixa, que puguen dificultar-li la continuació dels estudis.

Ajudes tècniques per a alumnes amb discapacitat, beques formatives, d'excel·lència esportiva, intercanvi acadèmic i especialització

Al costat de tot això, la UPV ofereix també ajudes per a facilitar l'accés a la formació a alumnes amb discapacitat -a través de la Fundació CEDAT-, a més d'altres beques de perfils variats. Entre aquestes, per exemple, hi ha les beques formatives de col·laboració (tipus A), realitzades amb contraprestació econòmica en departaments, centres, instituts o serveis de la institució acadèmica.

La UPV permet també als seus alumnes l'accés a ajudes d'excel·lència esportiva, beques d'intercanvi acadèmic per a dur a terme estades en altres universitats espanyoles o estrangeres, i beques d'especialització, que permeten complementar la formació universitària tot col·laborant amb projectes de recerca, desenvolupament i innovació.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant