Beques de colaboració

S'obri fins al 15 de setembre el termini de sol·licitud de les beques de col·laboració d'estudiants en departaments universitaris per al curs acadèmic 2015-2016.

[ 01/07/2015 ]

L'objectiu d'aquesta convocatòria és promoure la iniciació dels estudiants universitaris en tasques de recerca relacionades amb els estudis que estan cursant, i facilitar la seua futura orientació professional o investigadora.

Aquestes ajudes, que són compatibles amb les beques de caràcter general que concedeix el Ministeri, es dirigeixen a estudiants universitaris que estiguin a punt de concloure els seus estudis de segon cicle o de grau o bé que estiguen cursant el primer curs d'un màster oficial; queden exclosos els estudiants que estiguen cursant el projecte de finalització de carrera, sempre que aquest no siga una assignatura del pla d'estudis.

Requisits

Per a sol·licitar aquestes beques s'han de complir una sèrie de requisits acadèmics. D'una banda, els alumnes de titulacions universitàries de segon cicle o de grau han d'estar matriculats en el curs 2015-2016 de tots els crèdits que els resten per a finalitzar els estudis, així com tenir superat el primer cicle i un mínim del 45% dels crèdits del segon cicle, que en el cas dels estudiants de grau han d'haver superat almenys 180 crèdits.

Així mateix, les persones aspirants a aquestes beques han de tenir una determinada nota mitjana segons la rama dels estudis cursats, que oscil·la entre els 7,25 punts per a Enginyeria, Arquitectura o Ensenyaments Tècnics, i els 8 punts per a Arts i Humanitats.

Pel que fa als estudiants d'un màster oficial, han de matricular-se de totes les assignatures del primer curs i haver obtingut una nota mitjana de les anteriorment citades en els estudis previs al màster.

Gràcies a aquestes beques, els estudiants poden prendre contacte amb les tasques de recerca directament vinculades amb els estudis que estan cursant, al mateix temps que se'ls ofereix la possibilitat d'ampliar els seus coneixements i concretar els seus interessos per a la possible incorporació a futures tasques docents o investigadores.

En concret, els estudiants prestaran la seua col·laboració durant tres hores diàries al llarg de vuit mesos. En el cas d'universitats que impartisquen exclusivament ensenyaments no presencials, les persones beneficiàries podran col·laborar a distància a través de les eines de la plataforma docent de la universitat corresponent.

52 beques convocades a la UPV

Cada beca de col·laboració està dotada amb 2.000 euros. S'han convocat 2.356 beques per al curs 2014-2015, de les quals 52 s'han assignat a la Universitat Politècnica de València.

Fins al pròxim 15 de setembre pot presentar-se la sol·licitud d'aquestes beques mitjançant un formulari disponible a través de la pàgina web del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport. Per a això, només cal emplenar una sol·licitud en línia i adjuntar una fitxa i un esquema del projecte de col·laboració que es desenvoluparà, que tracte sobre alguna de les matèries troncals o obligatòries per a l'obtenció de la titulació que s'estiga cursant.

Les bases de la convocatòria es poden consultar en la publicació del BOE del 30 de juny del 2015, l'enllaç al qual figura a peu de pàgina.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic