S'exporta ja a 58 països

Closca Fuga, el casc plegable creat per una empresa emergent de la UPV el 2013, rep el Premi Red Dot 2015 a Essen (Alemanya)

[ 30/06/2015 ]
S'exporta ja a 58 països

Closca Design, l'empresa emergent fundada el 2013 amb el suport de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la consultora creativa CuldeSac, continua el seu creixement imparable.

Creadora del Closca Fuga, el casc plegable de bicicleta que ara mateix s'exporta ja a 58 països, Closca Design va rebre anit el Premi Red Dot a la ciutat d'Essen (Alemanya), en una gala que va tenir lloc a l'Aalto-Theater de la localitat del Ruhr.

81 premis entre 4.928 productes presentats

El prestigiós certamen, al qual s'ha presentat en aquesta edició un total de 4.928 productes de més de 50 països d'arreu del món, i que en edicions anteriors va premiar, entre d'altres, prototips d'Apple, Adidas, Siemens, BMW, Sony, Mercedes, Nokia i Bose, ha guardonat 81 propostes dividides en 31 categories dels més diversos àmbits professionals i domèstics, des d'accessoris per a la casa fins a mobles i automòbils.

A partir del setembre, a la venda al MoMA de Nova York i al Museu del Disseny de Londres

La projecció internacional de l'empresa valenciana creada a la UPV és tal que, a partir del setembre, el Closca Fuga es podrà comprar a la tenda de l'emblemàtic Museu d'Art Modern (MoMA) de Nova York, i també al Museu del Disseny de Londres, tant presencialment com a través de la seua botiga electrònica.

Al més dels Estats Units i la Gran Bretanya, ara mateix el producte s'exporta a altres 56 països del món, i té el suport de grans multinacionals com Airbus o Telefónica, que ofereixen als seus empleats el casc plegable amb un percentatge subvencionat.

La marca, a més, ha aparegut esmentada en algunes de les publicacions més prestigioses d'aquest moment, com el suplement del New York Times, la revista de tendències Wallpaper i la britànica The Week.

100% de finançament en 48 hores de campanya en Indiegogo

Un altre dels senyals inequívocs de l'èxit de Closca Design és el resultat que la seua campanya de crowdfunding està obtenint en la plataforma Indiegogo. No debades n'hi ha hagut prou amb poc més de 48 hores d'exposició en el gegant nord-americà del micromecenatge per a completar el 100% del finançament sol·licitat.

"No és màgia, és enginyeria" és el lema promocional de Closca Design en Indiegogo, on durant 25 dies més tant empreses com particulars poden seguir contribuint al projecte.

Recompensa a dos anys de treball intens i a la inversió en R+D+I de la UPV

Carlos Ferrando, cofundador i ànima del projecte, recorda que "dos anys de treball intens i la inversió en R+D+I de la UPV han donat lloc a un producte altament competitiu".

Per a Ferrando, "una experiència com aquesta pot ser molt significativa per a altres empreses. Algunes empreses emergents no confien en les seues possibilitats, o creuen que tenen menys talent. Per això m'agradaria que es fixaren en campanyes com la nostra, i comprengueren que no cal estar en un país determinat per a fer un producte bo i capaç d'arribar al mercat global".

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades