Excel·lència científica

José Ramón Serrano (CMT-UPV), seleccionat per la Royal Academy of Engineering per al seu programa Newton Fund

[ 28/05/2015 ]

José Ramón Serrano, investigador de l'Institut CMT-Motors Tèrmics de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut seleccionat per la Royal Academy of Engineering del Regne Unit per a participar en el programa de col·laboració científica internacional Newton Fund.

Impulsat pel govern britànic, el projecte selecciona cada any un grup d'investigadors de prestigi internacional en els seus respectius camps, amb l'objectiu de promoure l'intercanvi de coneixement i l'excel·lència científica.

Proposat per la Universitat de Bath

Per a optar a aquest guardó, la proposta ha de partir d'una universitat del Regne Unit, la qual ha de presentar, a més, un projecte de recerca conjunt amb l'entitat del científic convidat, així com un programa de seminaris que aquest ha d'impartir durant l'estada. En aquest cas, va ser la Universitat de Bath la que va proposar la incorporació de José Ramón Serrano al programa.

Per això, durant el pròxim mes d'agost, Serrano treballarà en l'engegada d'un estudi sobre la caracterització de les propietats tèrmiques dels turbogrups en transitori i amb la mesura ultraràpida de cabal de gas en les turbines. El projecte estarà coordinat pel Dr. Richard Burke, del Departament d'Enginyeria Mecànica de la Universitat de Bath.

Així mateix, l'investigador de la UPV impartirà diferents seminaris en els quals explicarà els últims avanços de l'Institut CMT-Motors Tèrmics en la millora de l'eficiència dels motors de combustió interna alternatius sobrealimentats.

El programa inclou conferències i seminaris en altres universitats i centres tècnics del Regne Unit, com ara les instal·lacions de Jaguar-Land Rover (Coventry) i Ford (Danton), la Queens University (Belfast), el Huddersfield University Turbocharger Research Centre i la Bradford University.

Enrique Miranda, únic precedent espanyol

Serrano es converteix així en el segon espanyol de la història a participar en el prestigiós programa, engegat el 2007. Enrique Mirada, investigador de la Pompeu Fabra seleccionat a proposta de la University College of London durant el curs 2012/2013, n'és l'únic precedent.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant