Documentes

L'EPSG-UPV acull els dies 20 i 22 de maig unes jornades sobre documentals amb les projeccions de 'Gabor', 'El último abrazo' i 'Five days to dance'

[ 19/05/2015 ]
Documentes

L'Escola Politècnica Superior de Gandia (EPSG-UPV), amb la coordinació de Beatriz Herráiz, acull les jornades Documentes, que tindran lloc el dimecres 20 i el divendres 22 de maig a la sala de conferències 1, amb assistència lliure fins que s'exhaurisca la capacitat del recinte.

Les jornades estan dedicades al gènere documental i inclouran tant la projecció dels documentals com xarrades posteriors amb directors i protagonistes, a més de la classe magistral que oferirà el director de fotografia invident Gabor Bene.

El dimecres, a partir de les 16 h, 'Gabor' i classe magistral

El dimecres 20, a les 16 h, es projectarà el documental Gabor. Dirigit per Sebastián Alfi, explica la història de Sebas, un cineasta que ha de rodar un documental sobre la ceguesa a l'altiplà bolivià.

Cercant l'equip de rodatge, Sebas coneix Gabor, un director de fotografia retirat que va perdre la vista una dècada abans, i li proposa una col·laboració. Després de la projecció, tindrà lloc un col·loqui amb el protagonista del documental, que oferirà una classe magistral sobre la seua especialitat.

'El último abrazo', nominada en l'última edició dels Premis Goya

El divendres 22, a les 10.30 h, s'exhibirà El último abrazo, documental de Sergi Pitarch nominat en la passada edició dels Premis Goya en la categoria de Millor Curt Documental, la història del qual s'inicia amb la troballa casual de dues cartes segellades, sense enviar, datades el 1946.

En aquestes, l'autor anuncia el seu suïcidi imminent i s'acomiada. A través de la recerca, Pitarch narra l'amarga realitat d'una generació que va patir les conseqüències de la guerra.

'Five days to dance', el repte que canvia rols adolescents

Finalment, el mateix divendres, a partir de les 12.00 h, es projectarà Five days to dance, que narra el repte que dos professors de ball plantegen a estudiants adolescents: tenen cinc dies per a pujar a un escenari i ballar.

La proposta provocarà una autèntica catarsi en el grup i canviarà els rols dels alumnes. Així, el líder deixarà de ser admirat i el tímid destacarà. Després de la projecció, les jornades conclouran amb un col·loqui amb els directors del documental: Rafa Molés i Pepe Andreu.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic