III Jumping Talent

Vera Pajares, titulada per l'ETSED-UPV, guanya un concurs per a joves talents davant de directors de RH de potents empreses nacionals

[ 21/04/2015 ]
III Jumping Talent

Vera Pajares, titulada en Enginyeria Tècnica Industrial (especialitat de Química Industrial) a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny (ETSED-UPV), ha guanyat, juntament amb vuit joves universitaris espanyols més -integrant l'equip del Grup Saint-Gobain- la tercera edició del concurs nacional Jumping Talent, organitzat per Universia i Trabajando.com amb la finalitat de conèixer i promoure l'enginy emergent i noves formes de contacte entre empreses i potencials futurs treballadors.

L'esdeveniment, en el qual han concursat 108 joves universitaris, ha comptat amb la participació de 12 empreses (algunes representades pels seus directors de recursos humans) -Banco Santander, Accenture, Deloitte, Amadeus, Bankinter, Everis, KPMG, Ford, PSA Peugeot Citröen, Mediaset, SaintGobain i Vodafone- que, al costat dels quatre membres del jurat, entre els quals es trobava el director comercial, de màrqueting i d'ocupació d'Universia, Raúl Hernández; el director general de Trabajando.com, Javier Caparrós; el director de Desenvolupament per a Espanya a l'Institut d'Empresa, Javier Parra, i la líder tècnica de l'àrea de Talent Analytics a l'Institut d'Enginyeria del Coneixement, Virginia Arranz, han tingut l'oportunitat de reclutar talents per a les seues companyies, com també d'elegir l'equip guanyador.

"Ho vaig veure en un portal d'ocupació i em vaig dir: vaig a provar"

Feliç després de l'experiència, Vera explica com va conèixer l'esdeveniment: "Ho vaig veure en un portal d'ocupació i em vaig dir: vaig a provar, no m'emportaré res dolent d'allí". Després del contacte inicial, "em van cridar i vaig passar una entrevista telefònica. Després, vaig venir a la UPV a fer una entrevista personal, a treballar en dinàmiques de grup, realitzar una presentació en anglès i, després ja, a Madrid".

"Una vegada allí", prossegueix Vera, "com a penes ens coneixíem ningú, ens vam anar acostant els uns als altres, també als directors de recursos humans, per a comentar-los els nostres interessos o simplement informar-nos".

La primera prova, una campanya publicitària de quatre minuts per a un públic infantil

La primera prova grupal va consistir en la creació d'una campanya publicitària, de quatre minuts, amb un guió enfocat a un públic infantil. "Ens va tocar Vodafone i va ser molt divertit. Malgrat no conèixer-nos, va ser tot molt natural, amb cadascun aportant les seues idees. Ens avaluaven mentre treballàvem, però a penes te n'adonaves".

Després, "cada empresa elegia els participants del seu equip per a les dues següents proves, que mesuraven l'enginy i la creativitat. Jo volia Saint-Gobain, que era la més vinculada a enginyeria i química, i per fortuna em van demanar ells. No m'ho vaig pensar -en cas de ser seleccionats per diverses empreses, els universitaris decidien- i em vaig anar de cap".

"El premi de la formació a Saint-Gobain marca la diferència en un currículum"

Saint-Gobain, equip guanyador del certamen, premia els seus integrants amb un període de formació en l'empresa, un fet que, per a Vera, "marca la diferència en un currículum. Ha sigut una gran experiència, que m'ha permès conèixer gent molt interessant que me'n pot aportar molt; he parlat per primera vegada en públic davant 200 persones, he après a controlar els nervis, etc., i, a més, m'ha brindat possibilitats i oportunitats de futur".

Els companys de Vera en l'equip guanyador han sigut Sergio Abarca Cifuentes (Universitat de Màlaga), Tamara Blesa Hernández (Universitat de Jaén), Vicente Marcos López (Universitat Miguel Hernández), Carlos Álvaro Miranda (Universitat Sant Pau CEU), Damaris Pop (Universitat Rei Joan Carles), Ana Sánchez Muñoz (Universitat de Sevilla), Fatine Toumi (Universitat Complutense de Madrid) i Miguel Varela Cuervas-Mons (Universitat d'Oviedo).

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades