El Vint-i-5

La UPV celebra el 25 d'Abril amb tres setmanes de programació cultural i la figura d'Ovidi Montllor com a eix central als 20 anys de l'adéu

[ 16/04/2015 ]
El Vint-i-5

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través del Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL-UPV), celebra un any més l'aniversari del 25 d'Abril, i ho fa amb tres setmanes de programació cultural -del 16 d'abril al 7 de maig- dirigida tant a la comunitat universitària com al públic en general, i que girarà entorn de l'actor i cantautor Ovidi Montllor, de la defunció del qual es compleixen 20 anys.

Així, els actes, que inclouran esdeveniments als tres campus de la UPV, començaran avui dijous 16, a les 19 h, amb la presentació del llibre Ovidi Montllor. Un obrer de la paraula, que tindrà lloc a l'auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles Arts, sota el guiatge del mateix autor, Jordi Tormo, i de Xavi Sarrià.

L'obra recull part dels 400 poemes que Montllor va deixar sense publicar, així com una important sèrie de fotografies inèdites. Com a colofó de l'acte, el cantautor Feliu Ventura, prologuista del llibre, interpretarà alguns dels seus temes.

El dissabte 18, de ruta interpretativa per la Calderona

Les activitats continuaran el dissabte 18, per al qual s'ha programat una excursió per la serra Calderona, un dels espais naturals més emblemàtics de tota la geografia valenciana. La ruta interpretativa serà a càrrec de l'associació Calderona Viva, que s'encarregarà de guiar les persones assistents per un itinerari de 10 quilòmetres des de Marines Vell fins a Olocau.

Monòlegs i menjar literari al campus de Vera

El dimarts 21, el Paranimf de la UPV acollirà (19 h, entrada lliure) la sessió de monòlegs guiats per Óscar Tramoyeres ("el millor humor de l'horta"), Maria Juan (col·laboradora d'Andreu Buenafuente), Toni de l'Hostal (famós per les seues versions atrevides dels clàssics valencians) i Kalebarraka, habituals de Ràdio Godella.

Dos dies més tard, el dijous 23, coincidint amb la celebració del Dia del Llibre, tindrà lloc el tradicional menjar literari a l'Àgora del campus de Vera. En aquesta ocasió, la trobada estarà dedicada especialment a Ovidi Montllor, Carles Salvador -Escriptor de l'Any 2015- i Vicent Andrés Estellés, i s'hi podran degustar plats típics de la gastronomia local: fideuada, coca de tomata, amanida, postres, etc.

El tiquet per a poder participar en el menjar literari té un cost de tres euros i, per a reservar plaça, n'hi ha prou a emplenar el formulari localitzat a peu de pàgina.

Tardor i Senior i el Cor Brutal, en concert

Finalment, per a concloure el programa d'esdeveniments al campus de Vera, el dimarts 28 (Alfons Roig, 20 h, entrada lliure fins a completar l'aforament) és el dia elegit per al concert de pop-rock a càrrec del grup Tardor i el ja consagrat Senior i el Cor Brutal.

Liderat per Miquel Àngel Landete, Senior i el Cor Brutal va nàixer el 2007 i té clares influències del country alternatiu i el folk nord-americà. El seu segon disc, Gran, editat el 2011, va ser molt valorat per la crítica, i el quart àlbum, titulat El poder del voler, ha guanyat el Premi Enderrock de la Crítica 2015 al millor disc de l'any.

Curtmetratges, literatura i el doble concert de King Kong Boy, a Alcoi i Gandia

Per la seua banda, el campus de Gandia acollirà el lliurament de premis del I Concurs de Curtmetratges Contrarellotge en Valencià. En aquest, els equips inscrits hauran disposat de tan sols cinc dies (fins al divendres 17) per a realitzar un curt d'un màxim de cinc minuts de durada sobre el tema seleccionat pel jurat.

Al campus d'Alcoi, el 4 de maig, tindrà lloc la presentació dels llibres Pobles valencians abandonats i Pobles abandonats de la Península Ibèrica, d'Agustí Hernández. Tots dos volums estan dedicats als municipis que han sigut esborrats del mapa -submergits per embassaments, destruïts o simplement abandonats pels habitants-, i combinen fotos antigues i actuals, seleccionades d'un total de 150.000 imatges del món rural recopilades per l'autor i, la major part, desconegudes.

A tot això cal afegir el doble concert de la banda de rock i mestissatge King Kong Boy, que actuarà el 24 d'abril al Teatre del Raval de Gandia i posarà el fermall final a la celebració el 7 de maig al campus d'Alcoi.

Múltiples col·laboradors

Per a l'organització de la present edició, el SPNL-UPV ha comptat amb la col·laboració de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, el Servei d'Esports i la Biblioteca (tots dos de la UPV), i diversos col·lectius d'estudiants -BEA-UPV, SEPC- i membres del voluntariat lingüístic de la UPV.

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades