Live Fallas 2015

El SATRD de la UPV desenvolupa -juntament amb l'empresa Prodevelop- una app social i activa per a viure les festes amb tota la informació en temps real

[ 10/03/2015 ]
Live Fallas 2015

Un equip d'investigadors del Grup de Sistemes i Aplicacions de Temps Real Distribuït de la Universitat Politècnica de València (SATRD-UPV) i l'empresa Prodevelop han desenvolupat Live Fallas 2015, una app social que informa en temps real dels esdeveniments al voltant de cada monument faller, els punts fallers de la ciutat amb més activitat en les xarxes socials o les últimes novetats relacionades amb la festa, entre altres múltiples serveis.

L'aplicació també permet a la persona usuària pujar les pròpies fotos, compartir les seues opinions sobre cadascuna de les falles visitades, votar pels monuments preferits o conèixer les opinions sobre el tema de la resta de persones.

Una forma diferent de viure la festa fallera

Miguel Montesinos, director tècnic de Prodevelop, la descriu així: "Live Fallas 2015 ofereix la possibilitat de descobrir la festa d'una manera diferent. Es tracta d'una app activa, en la qual l'usuari pot opinar sobre el que veu i sent, compartir el que ocorre al seu al voltant, les seues experiències i les seues fotos. Però també pot veure comentaris, valoracions i fotos dels altres. És una forma diferent de recrear i viure la festa fallera, aprofitant tot el potencial que ofereixen els mitjans socials".

L'aplicació ha sigut desenvolupada en el marc de FI-CONTENT2, un projecte de recerca finançat per la Unió Europea, amb el suport de la Fundació INNDEA València, dins de la xarxa VIT Falles.

Ja disponible per a Android

Live Falles 2015 és gratuïta i ja està disponible en Play Store per a Android (enllaç a peu de pàgina). En breu, a més, es podrà descarregar també d'App Store.

L'aplicació està dividida en set seccions. En la primera, l'usuari o la usuària pot descobrir tots els monuments, amb informació detallada de cadascun (l'esbós, la ubicació exacta, el nom de l'artista faller, el president i la fallera major de la comissió, etc.). "Aquesta informació", apunta Carlos Palau, del SATRD de la UPV, "l'hem obtinguda des de VLCi, la plataforma de dades obertes de l'Ajuntament de València".

A més, és possible llegir les opinions registrades pels usuaris sobre un monument concret, saber quines són les falles més properes a l'usuari a cada moment, així com les millor valorades o les més actives en xarxes socials.

Des de votacions en línia fins a mapes de calor social

En les sis seccions restants, la persona usuària pot votar les seues falles preferides, publicar les seues fotos dels monuments i l'ambient faller, llegir les últimes notícies dels mitjans en línia sobre la festa geoposicionant les notícies en reconèixer a quina falla fan referència, accedir a l'agenda oficial d'esdeveniments (i la ubicació d'aquests) programats per la Junta Central Fallera, registrar les seues visites als monuments i, finalment, descobrir aquells punts calents de la ciutat on més activitat en línia es concentra.

Per a accedir a tota la informació i l'activitat existent en les xarxes socials, els investigadors han utilitzat tecnologia FIWARE. En concret, l'app monitoritza informació geoposicionada en temps real de Twitter, Foursquare, Flickr i Instagram, i, a partir d'aquesta, genera els mapes de calor amb l'activitat en aquestes xarxes socials a la ciutat de València. El mapa presenta quatre colors: blau, sense activitat; groc, activitat baixa; taronja, activitat mitjana, i roig, activitat alta.

Tal com explica Palau, "aquests mapes permeten veure a l'instant on hi ha més activitat. És molt útil, per exemple, per a turistes que desitgen conèixer on hi ha moviment a la ciutat; per als valencians que vulguen veure per on es mou la gent enguany, o per als mateixos fallers, per incrementar i compartir l'activitat social de la seua falla".

A més, l'aplicació inclou un concurs, de manera que aquells que més la utilitzen durant aquestes Falles podran optar a guanyar un iPad Air 2.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic