Ciència i progrés

Investigadors de la UPV desenvolupen una app per a acostar al gran públic la figura de Nikola Tesla, clau de l'actual civilització elèctrica

[ 03/02/2015 ]

Un equip d'investigadors del grup Unit Experimental de la Universitat Politècnica de València (UPV) -format per investigadors de la Facultat de Belles Arts i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la UPV- han desenvolupat, junt amb l'editorial Turner i la Fundació Telefònica, l'app Teslapedia, destinada a acostar al gran públic la figura del serboamericà Nikola Tesla (Smiljan 1856 - Nova York 1943), clau en el desenvolupament de la civilització elèctrica actual.

Aquesta aplicació complementa la publicació Teslapedia. Vida e inventos de Nikola Tesla, editada per Turner i vinculada a l'exposició "Nikola Tesla: seu és el futur", que fins al pròxim 15 de febrer acull la Fundació Telefònica a Madrid.

Navegant pel menú i a través de la càmera d'un mòbil o d'una tableta, l'usuari de l'app pot gaudir, mitjançant realitat augmentada, de continguts addicionals a la publicació, com ara quaderns interactius, vídeos i animacions en 3D.

Va concebre el corrent altern i la ràdio, i va ser pioner en tecnologies del futur com la robòtica o les energies alternatives

Figura fonamental de la història del progrés, Tesla va concebre el corrent altern i la ràdio. A més, va ser pioner en tecnologies del futur com ara la robòtica, els avions d'enlairament vertical, les armes teledirigides, els llums de baix consum, les energies alternatives o la transmissió sense fil d'electricitat.

Mort quasi en l'oblit, l'exposició que acull la Fundació Telefònica és la més gran que s'haja fet mai sobre la figura del gran inventor serboamericà, i ofereix al públic, per primera vegada, objectes personals del científic que no havien eixit mai abans de la seua terra natal.

Unit Experimental, a Chicago amb l'exposició "Pensar amb les mans", ja visitada per més de 30.000 persones

D'altra banda, el grup Unit Experimental de la UPV és present també aquests dies a Chicago amb l'exposició "Pensar amb les mans". Després de passar per Madrid, Miami i Washington, l'Institut Cervantes acull a la seua seu de Chicago fins al 22 de març aquesta exposició, que reuneix una gran col·lecció de diaris il·lustrats, fruit d'una col·laboració singular entre artistes i programadors informàtics.

De les 150 il·lustracions exposades, més de 60 obres dels prestigiosos dissenyadors gràfics espanyols Pep Carrió i Isidro Ferrer es mouen i cobren vida gràcies a la tecnologia desenvolupada pels investigadors de la UPV.

La mostra, tal com indica Nuria Rodríguez, investigadora del grup Unit Experimental de la UPV, és un èxit: "Fins al moment, l'han visitada prop de 30.000 persones a València, Madrid, Washington i Miami, la qual cosa sens dubte evidencia la bona acollida que està tenint el projecte."

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant