Videojocs: desenvolupament i innovació

El campus de Gandia, seu oficial de la Global Game Jam (23-25 de gener) i de l'experiència PlayLab (27 al 30), amb tallers, xarrades i tutoritzacions

[ 16/01/2015 ]

El campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) viurà, del 23 al 30 de gener, una setmana intensa amb dos grans esdeveniments relacionats amb el món dels videojocs.

Així, del divendres 23 al diumenge 25 d'aquest mes, serà una de les vora 500 seus de la Global Game Jam, la marató de desenvolupament de videojocs d'àmbit mundial en què, durant 48 hores, els assistents formen equips i intenten crear un videojoc a contrarellotge, sobre un repte que es planteja cada any des de l'organització central.

Per a participar en la Gandia Game Jam, la filosofia de la qual és la col·laboració, el foment de l'aprenentatge col·lectiu i la diversió, cal inscriure-s'hi a través de la web http://gandiagamejam.webs.upv.es/. Totes les novetats es poden seguir també a través de Facebook.com/gandiagamejam i Twitter, en el perfil @gandiagamejam i amb l'etiqueta #GGJ15.

La Gandia Game Jam és una iniciativa d'un grup d'alumnes de la UPV, encapçalats aquesta edició per Ester Dus, que té el suport de les subdireccions d'Innovació i de Cultura del campus de Gandia, ja que, com apunten des del centre universitari, el sector del videojoc es troba en expansió i constitueix un nínxol d'oportunitats importants per a estudiants i titulats.

Carlos Corella, estudiant implicat en l'organització, assenyala que "no es tracta d'una competició, sinó de crear un ambient de col·laboració i innovació, gaudir el màxim possible i traure el millor d'un mateix, tot plegat en un temps rècord".

L'esdeveniment disposarà de zones de descans, refrigeris, begudes i entrepans per a aguantar els dos dies. El perfil dels participants és obert i no es requereix experiència prèvia. Per a formar els equips, hi haurà sessions de treball en xarxa en què els participants es coneixeran i presentaran les habilitats que tenen.

PlayLab Arsgames Gandia, amb xarrades i tallers impartits per professionals

D'altra banda, el mateix campus UPV acollirà, del dimarts 27 al divendres 30 de gener, PlayLab Arsgames Gandia, una iniciativa nova amb l'objectiu de facilitar la innovació amb videojocs. El programa, que inclou xarrades i tallers impartits per professionals, inclou tutorització personalitzada perquè es puguen fer realitat els projectes seleccionats.

En PlayLab Arsgames Gandia intervindran: Eurídice Cabañes, col·laboradora del Centre Multimèdia de Mèxic i game designer; Lucca Carubba, artesà digital italià i professor d'arts interactives a Colòmbia; María Rubio, coordinadora del projecte de pedagogia amb videojocs i robòtica Gamestar(t); i Josué Monchán, guionista de videojocs en Pendulo Studios, doblement nominat en els premis IMGA de San Francisco.

Per a Monchán, la clau en PlayLab és l'experimentació: "La idea no és fer un petit joc que es puga vendre, o que ens servisca per a aprendre a fer jocs comercials, sinó la recerca. Els projectes realitzats en edicions anteriors desafien la definició de videojoc. La instal·lació de jocs Audiogames, que va eixir del primer Playlab, n'és un bon exemple".

Segons l'escriptor, el sector del videojoc està en plena ebullició, motiu pel qual cada vegada n'hi ha més guionistes: "Estem els que veiem el disseny narratiu de videojocs com la nostra prioritat professional, com ara Alberto Oliván, de Fictiorama, o el canari Alby Ojeda; escriptors que compaginen el videojoc amb altres mitjans, com el dramaturg Luis Felipe Blanco Vilches; i tampoc no podem oblidar els dissenyadors de joc que a més són escriptors amb talent, com Jordi de Paco, que és dissenyador, programador i escriptor de Deconstructeam, o Kevin Cerdà, dissenyador, escriptor del Nihilumbra de Beautifun Games".

Programa complet i formalització de la inscripció

PlayLab Arsgames Gandia té la col·laboració de l'Institut Idees de la UPV, la Càtedra d'Innovació del campus de Gandia, la subdirecció de Cultura del campus i la Delegació d'Alumnes. Per a consultar el programa complet i formalitzar la inscripció, visita l'enllaç que figura a peu de pàgina.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic