25 de novembre

La UPV promou amb diverses accions la sensibilització social en el Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra la Dona

[ 25/11/2014 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) -que recentment ha aprovat en Consell de Govern el protocol d'actuació enfront de l'assetjament sexual i per raó de sexe, i que declara tots dos com a atemptats contra la dignitat de les persones- ha organitzat un programa amb diverses activitats per a col·laborar en la sensibilització social enfront del problema coincidint amb el 25 de novembre, Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra la Dona.

Així, al manifest del rector, que pot llegir-se a peu de pàgina, s'uneix un programa d'activitats que inclou, entre altres, la distribució a les cafeteries dels tres campus de la UPV -Vera (València), Gandia i Alcoi- d'uns quants milers d'estovalles de paper amb informació per a la detecció i l'ajuda de les persones en risc.

En aquestes, s'inclouen els números de contacte per a denunciar aquests delictes, amb missatges com ara: "Si coneixes una situació de violència, NO EN SIGUES CÒMPLICE. TELEFONA AL 016. NO DEIXA RASTRE EN EL COMPTE DEL TELÈFON", "SITUACIONS DE RISC PER A MENORS I ADOLESCENTS: 900 20 20 10" i "Atenció multidisciplinària en CENTRES DE LA DONA 24 HORES: 900 58 08 8".

Violència invisible

A més, la UPV acollirà les acciones "ATENCIÓ: VIOLÈNCIA INVISIBLE", amb cartells de captures que evidencien les agressions en l'entorn virtual de la UPV, i "ACCIÓ INVISIBLE. AIXÍ NETEJAVA, AIXÍ, AIXÍ", que inclourà la senyalització de símbols masclistes al mateix temps que sonen populars cançons sexistes.

Aquesta última acció és un projecte coordinat per Martina Botella i Carmen Navarrete, professores de la Facultat de Belles Arts de la UPV, que compta amb la col·laboració de les alumnes Beatriz Millón, Lorena Cea, Yolanda Benalba, Joaquín Artime, Marylena Alceste, Lolo Hjtyu, Fátima Mesquine i Merixell Ahicart.

A més, un grup d'alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la UPV durà a terme una tercera acció a l'Àgora del campus de Vera de la UPV, mitjançant la qual es procedirà a instal·lar una gran pancarta i cartells de sensibilització sobre el problema.

L'EPSG inaugura l'exposició biennal interdisciplinària del 2014 "Novembre contra la violència de gènere"

Amb idèntic objectiu, l'Escola Politècnica Superior de Gandia de la UPV (EPSG-UPV) inaugura el dimarts 25 de novembre, a les 19.00 hores i a la sala multiusos de l'edifici CRAI del campus, l'exposició biennal interdisciplinària del 2014 "Novembre contra la violència de gènere", comissariada per la llicenciada en Belles Arts Ana Uñón, amb la participació de 13 artistes, i que podrà visitar-se amb accés lliure fins al 10 de desembre del 2014.

D'altra banda, el dimecres 26 de novembre, a les 19.00 hores, la sala de conferències 1 de l'EPSG acollirà la taula redona "Si no jo, qui? Si no ara, quan?", en la qual s'abordarà el problema de la violència de gènere des dels vessants social, jurídic i educatiu, amb la participació d'experts en els citats àmbits.

Andrea Camarena Moscardó i Álex Moya parlaran de "Què podem fer per ajudar les víctimes. Pautes aconsellables des de la infància per a prevenir la violència de gènere?". Per la seua banda, l'Associació de Dones Juristes d'Alzira realitzarà una anàlisi de la Llei integral contra la violència de gènere, i valorarà les mancances en el seu desenvolupament i les seues interpretacions defectuoses.

A més, des de la Comissió per a la Igualtat de l'Institut d'Educació Superior Arabista Ribera de Carcaixent s'exposaran "Accions per a promoure una educació per a la igualtat", mentre que, posteriorment, Fernando Rodríguez aportarà el punt de vista històric sobre la qüestió.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic