Beques de cooperació al desenvolupament

Nova convocatòria de beques per a pràctiques de titulats universitaris en matèria de cooperació internacional al desenvolupament.

[ 25/07/2014 ]

La Conselleria de Benestar Social ha convocat cinc beques destinades a titulats universitaris per a la realització de pràctiques professionals en matèria de cooperació internacional al desenvolupament. Abans de l'inici de l'activitat, es facilitarà a les persones beneficiàries de les beques un període de formació teoricopràctica a la Direcció General d'Integració, Inclusió Social i Cooperació que els servirà de base per a la realització de pràctiques al país estranger.

Les persones becades faran aquestes pràctiques a les corresponents oficines tècniques de cooperació en països en els quals s'executen actualment projectes finançats per la Generalitat, localitzats a les àrees geogràfiques d'intervenció següents: l'Amèrica Central i el Carib, Sud-amèrica, l'Àfrica Subsahariana, i el Magrib i l'Orient Mitjà.

Segons les bases de la convocatòria, publicades en el DOGV de 23 de juliol de 2014, el període de durada de les beques serà de 12 mesos, i l'import total de les beques serà de 75.083 euros, la qual cosa representa 15.016 euros per persona beneficiària, amb una dotació econòmica de 1.000 euros mensuals en cada cas. De forma anticipada respecte a la incorporació a la corresponent Oficina Tècnica de Cooperació, es farà un abonament addicional de 2.600 euros en concepte de despeses de viatge, assegurança mèdica i instal·lació al país de destinació. Les quantitats abonades no tindran en cap cas el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

Requisits i termini de presentació de sol·licituds

Les persones sol·licitants han de ser de nacionalitat espanyola, o nacionals d'un estat membre de la Unió Europea, i tenir veïnatge administratiu en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana; no poden ser majors de 35 anys i han de posseir un títol universitari oficial espanyol o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, un màster universitari en Cooperació al Desenvolupament i, també, experiència acreditada en matèria de cooperació al desenvolupament en organismes oficials o ONGD, o bé en serveis de voluntariat en ONGD.

Les persones interessades en aquestes beques han d'enviar la sol·licitud i el currículum exclusivament per via telemàtica al web de la Generalitat Valenciana. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Les beques són incompatibles amb el gaudi de qualsevol altra beca, ajuda o activitat laboral regular, i es resoldran i publicaran en un termini màxim de tres mesos.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic