La Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat de València (UV) i la Associació del Professorat de Tecnologia de la Comunitat Valenciana (APTCV) han presentat propostes de millora a l'esborrany del Reial decret (RD) de currículum bàsic (secundària-batxillerat-FP) que, amb l'entrada en vigor de la Llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE), amenaça de reduir els continguts tecnològics fins a un 70%.
Elaborat pel Grup de Treball Secundària-Universitat creat el passat mes d'abril, el pla d'organització curricular presentat pels rectors Francisco Mora (UPV) i Esteban Morcillo (UV), juntament amb Enric Torres (vocal de l'APTCV), fa possible la formació en tecnologies des d'edats primerenques i és viable dins del marc de l'actual LOMCE.
Deu propostes de millora que seran enviades a la Comissió Educativa de les Corts Valencianes
El document presentat reuneix en total deu propostes de millora del RD de currículum bàsic, dues relacionades amb l'educació primària, quatre referides a la secundària i quatre més al batxillerat. Així, aquesta lògica reivindicació tecnològica es planteja no com un mer conjunt d'assignatures, sinó com un itinerari amb continuïtat que permeta als alumnes millorar progressivament les habilitats i els coneixements tecnològics.
Notícies destacades