Sensor elèctric

L'IEAD-UPV i l'I3M (UPV-CSIC-CIEMAT) desenvolupen un nou dispositiu per a avaluar la qualitat de la carn de pollastre abans que arribe al consumidor

[ 05/07/2014 ]

Un equip conjunt d'investigadors de l'Institut d'Enginyeria d'Aliments per al Desenvolupament (IEAD-UPV) i de l'Institut d'Instrumentació per a Imatge Molecular (I3M, UPV-CSIC-CIEMAT) han desenvolupat un nou dispositiu no invasiu que permet, a partir de l'anàlisi de les propietats elèctriques, conèixer l'estat de conservació de la carn de pollastre i detectar-hi malformacions, la qual cosa ajudarà a garantir la qualitat del producte final que arriba al consumidor.

Fabricat amb tècniques d'impressió 3D, el sistema incorpora un avançat sensor amb el qual es poden registrar, de forma ràpida i senzilla, les propietats elèctriques del producte, i obtenir així un diagnòstic precís de la qualitat d'aquest.

Tècniques mèdiques aplicades a la indústria càrnica

Segons explica Pedro J. Fito, investigador de l'IEAD-UPV, la carn de pollastre pot presentar problemes interns que, visualment i amb els mesuraments que s'hi apliquen actualment, no es poden percebre, sobretot quan es ven sencera, sense especejar.

"El nostre dispositiu permet anar més enllà", afirma Fito. "Mitjançant un simple tret podem conèixer detalladament quines són les propietats del producte, i identificar a nivell metabòlic qualsevol transformació bioquímica o estructural d'aquest. El que hem fet ha sigut desenvolupar tècniques mèdiques aplicades a la indústria càrnica per poder detectar aquestes malformacions internes."

Ideat per a un ús previ a l'envasament

Com assenyalen els investigadors, aquest nou sensor està ideat per a ser utilitzat abans de la línia d'envasament. Ricardo J. Colom, investigador de l'I3M (UPV-CSIC-CIEMAT), indica que "l'aplicació del dispositiu possibilitaria retirar les aus amb malformacions de la línia, i així s'evitaria que un producte de mala qualitat arribara fins al consumidor."

Entre els avantatges, Colom destaca també que es tracta d'un dispositiu fàcilment reconfigurable, que pot adaptar-se a les necessitats de cada usuari.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades