IV Campus Científic d'Estiu

120 alumnes de secundària de tot Espanya participen en el IV Campus Científic d'Estiu, que acullen la UPV i la UV en el marc del VLC/CAMPUS

[ 02/07/2014 ]

120 alumnes de secundària de tot Espanya participaran fins al final del present mes de juliol en la quarta edició del programa Campus Científic d'Estiu, que es desenvolupa en el marc del VLC/CAMPUS, campus d'excel·lència internacional format per la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat de València (UV) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC).

El programa, el principal objectiu del qual és fomentar les vocacions científiques en futurs universitaris, es divideix en quatre projectes: "Matemàtiques, criptografia i codis. Com es poden usar les matemàtiques per a entendre'ns", "Tecnologia i física mèdiques. La innovació al servei de la medicina", "La química, una font inesgotable de solucions per a la salut i el benestar" i "Un viatge fantàstic amb els peus en la física"; en cadascun participaran 30 alumnes.

Els primers 30 estudiants (7-8 per a cada projecte) ja es troben a la ciutat i han sigut rebuts per la vicerectora d'Alumnat i Extensió Universitària de la UPV, María Victoria Vivancos, i la vicerectora de Sostenibilitat i Planificació de la UV, Clara Martínez Fuentes. Es tracta de 17 xiques i 13 xics de secundària, seleccionats entre totes les sol·licituds per l'excel·lent expedient acadèmic, que romandran durant una setmana participant en el programa.

Als matins, els alumnes desenvoluparan els projectes científics als laboratoris d'ambdues universitats. Després, a les vesprades, tots junts participaran en dos tallers (un d'innovació i creativitat, i un segon d'aplicacions amb telèfons intel·ligents), i visitaran els parcs científics de la UV i la UPV. Finalment, el divendres tindran una sessió d'avaluació, on cada grup presentarà els avanços assolits durant la setmana.

Universitaris durant una setmana

"Per a ells i elles", assenyala Vivancos, "és l'oportunitat de convertir-se en universitaris durant una setmana. Sens dubte, activitats com aquesta ajuden a crear vocacions científiques que, en temps com els actuals, fan molta falta".

"El programa és tota una immersió científica", afig Martínez. "Es tracta que l'alumnat conega els mètodes de recerca, les eines teòriques i pràctiques, els equips que s'empren. i també que troben una estona per a visitar la ciutat".

Iniciatives que donen fruits

Els organitzadors tenen clar que aquestes iniciatives donen fruits. Com a exemple, pot citar-se el cas de Maria Clapés Cabrer, alumna amb una mitjana de 10 en batxillerat i de 9,1 en les proves d'accés universitari (PAU), una de les notes més altes de les illes Balears.

Maria, que va participar el 2013 en el projecte organitzat per VLC/CAMPUS, va decidir llavors canviar la seua vocació. Inicialment, pensava estudiar un grau en Administració i Direcció d'Empreses, "però el que vam fer en aquest campus em va encantar. Ara sé que estudiaré alguna cosa relacionada amb la ciència".

Quasi 2.000 alumnes a tot Espanya

Els campus científics d'estiu són una iniciativa del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport finançats a través de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT), amb la col·laboració de l'Obra Social La Caixa. En total, enguany participen 1.920 alumnes de 4t d'ESO i 1r de batxillerat, repartits en 16 campus d'excel·lència internacional o regional.

L'organització cobreix les despeses de manutenció i allotjament dels participants en col·legis majors i residències universitàries, i els estudiants reben un diploma que oficialitza la seua participació en el programa.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant