El 'pare del MP3', 'honoris causa' per la UPV

La UPV aprova el nomenament com a doctor honoris causa del professor Karlheinz Brandenburg, creador del principal algorisme de compressió que ha canviat la història de la música

El 'pare del MP3', 'honoris causa' per la UPV

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València ha donat l'aprovació al nomenament com a doctor honoris causa del professor Karlheinz Brandenburg, a proposta de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació de la UPV, en reconeixement a la intensa labor investigadora i de transferència tecnològica.

Karlheinz Brandenburg és el creador del MP3, el format digital que va revolucionar la història de la música. Ell va ser el desenvolupador principal de l'algorisme de compressió que ha canviat la nostra forma de consumir música: el MP3.

El format MP3 ideat per Brandenburg ha permès que tinguem discografies senceres a la nostra butxaca, que la música puga ser transmesa per Internet de forma fàcil i ràpida, i que se'n puga gaudir des de qualsevol telèfon mòbil.

El seu treball no solament li ha valgut el reconeixement com a investigador, sinó també com a director i gestor d'institucions tan rellevants en el món de la investigació com és el Fraunhofer Institute for Digital Media Technology (IDMT).

Brandenburg és catedràtic de la Universitat Tècnica d'Ilmenau i director de l'Institut de Mitjans Digitals (IDMT) de l'Institut Fraunhofer. A més, és membre de l'AES (Audio Engineering Society), de l'IEEE (Institute of Electrical and Electronic Engineers) i del MPEG (Motion Pictures Experts Group, l'entitat que s'encarrega de definir els estàndards d'àudio i vídeo d'àmbit mundial.

Està considerat com una de les ments mestres de l'enginyeria electrònica i, entre els nombrosos premis que té, trobem: la Creu de l'Orde del Mèrit de la República Federal Alemanya, ser doctor honoris causa de les universitats de Koblenz-Landau i Lüneburg, i Ambaixador de l'Any Europeu de la Creativitat i la Innovació (2009).

XXV Aniversari de l'ETS de Telecomunicació

La cerimònia d'investidura del professor Brandenburg com a doctor honoris causa per la UPV és un dels actes centrals del XXV aniversari de l'ETS d'Enginyers de Telecomunicació, la celebració de la qual arrancarà el pròxim mes de maig del 2014.

La proposta del nomenament de Karlheinz Brandenburg ha comptat amb l'adhesió de la Universitat de Stanford i de l'École Polytéchnique Fédérale de Lausanne, així com de diversos departaments de la UPV i també de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona, entre altres.

Candidats al Premi Príncep d'Astúries

D'altra banda, la UPV, a través del Consell de Govern, ha aprovat presentar la candidatura dels investigadors Avelino Corma (Institut de Tecnologia Química, centre mixt del CSIC i la UPV), Mark. E. Davis (Departament d'Enginyeria Química de l'Institut de Tecnologia de Califòrnia) i Galen D. Stucky (Departament de Química i Bioquímica de la Universitat de Califòrnia, a Santa Bàrbara) al Premi Príncep d'Astúries 2014, per les extraordinàries contribucions científiques i tècniques en el camp dels materials microporosos i mesoporosos i les seues aplicacions.

Els tres són grans científics que ocupen una posició d'avantguarda en aquest camp, en el qual s'han constituït en autèntics líders mundials. A més, de forma unànime la comunitat científica els valora com els científics que més influència exerceixen en una àrea molt competitiva, que tanta importància fonamental i aplicada té.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant