Finalitzen les eleccions

Finalitza el procés d'elecció de degans i directors en cinc centres de la UPV

Dimecres passat 27 de novembre va culminar el procés electoral per a la renovació de les juntes de centre i l'elecció dels directors o degans en cinc centres de la UPV. Es tracta de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica (ETSINF); l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica (ETSIGCT); la Facultat de Belles Arts; l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials (ETSII) i la Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE).

Les tres primeres han renovat els seus equips de govern, en actiu des de 2009, i les dues últimes han triat als seus nous responsables, després de les vacants produïdes per l'eixida de tots dos directors que, en l'actualitat, formen part de l'equip rectoral.

Del conjunt de centres (tres escoles i dues facultats) afectats pel procés, tres compten amb un nou responsable al capdavant, mentre que els altres dos mantenen en el càrrec l'anterior.

En el grup de reelegits es troben el professor Eduardo Vendrell que repeteix com a director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica, a què optava com a únic candidat. Igual que el professor José Luis Cueto, que estarà al capdavant de la Facultat de Belles Arts durant quatre anys més.

Vendrell és professor titular d'universitat, pertany al Grup d'Investigació en Robòtica (GROB) de l'Institut d'Automàtica i Informàtica Industrial (AI2) i presideix la Conferència de Degans i Directors d'Enginyeria Informàtica (CODDII) d'Espanya.

José Luis Cueto és professor de l'assignatura Pintura i Fotografia en la Facultat de Belles arts, on ha compaginat durant els últims anys la docència amb les labors de gestió com a vicedegà de Cultura i Ordenació Acadèmica, i, des dels últims quatre anys, com a degà d'aquesta Facultat.

Per la seua banda, el catedràtic d'Enginyeria Hidràulica, Jorge García -Serra s'estrena com a nou director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials, càrrec que ha exercit temporalment en funcions després de la vacant produïda pel nomenament del seu antecessor, el professor Miguel Martínez Iranzo, com a vicerectorat d'Assumptes Econòmics i Planificació.

García-Serra imparteix docència en el Departament d'Enginyeria Hidràulica i Medi ambient, és investigador del Grup d'Enginyeria i Tecnologia de l'Aigua i membre de la AEAS (Associació Espanyola de Proveïments i Sanejaments) i de la AHR (International Association of Hydraulic Research.

Entre les novetats, destaca l'elecció de dues dones que estaran, per primera vegada, al capdavant de la direcció dels seus respectius centres. Es tracta de la professora Ana Belén Anquela, que dirigirà l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica, que ocupava fins ara el professor Francisco García, el qual optava a la reelecció.Anquela és professora titular d'universitat del Departament d'Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria. A més pertany al Grup de Cartografia, Geodèsia i GPS

Per la seua banda, la professora Virginia Vega, que ha sigut degana en funcions després del cessament en el càrrec del professor Ismael Moya, en ser nomenat vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, ha sigut elegida per a vaig dirigir aquest centre durant els pròxims quatre anys.

Virginia Vega, que ha sigut anteriorment cap d'estudis, accedeix a l'adreça del deganat de la Facultat d'Administració i direcció d'empreses, recolzada amb un 65,23% dels vots. Vega és professora del Departament d'Economia i Ciències Socials, i investigadora del Centre Valencià d'Estudis sobre el Reg

Altres càrrecs

Quant a les eleccions a directors de Departament, realitzades també dimecres passat, 27 de novembre, cal destacar la reelecció de la professora Mª Luisa Carrión com a responsable del Departament de Lingüística Aplicada. Igualment, continuen en el càrrec el professor Rafael Royo, al capdavant del Departament de Termodinàmica Aplicada, i el professor Jorge Padín, en el Departament d'Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria. Mentre que el professor Luis Armand dirigirà el Departament de Pintura.

Com a director de l'Institut Universitari d'Enginyeria de l'Aigua i del Medi Ambient seguirà al capdavant Félix Ramón Francés, professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins.

De forma paral·lela, s'han elegit als 60 membres de cada una de les juntes d'escola o facultat implicades en este procés electoral. A més, els alumnes han triat també els seus representants en les juntes d'escola o facultat de la resta de centres dels tres campus de la UPV.

Tota la informació sobre els resultats d'aquests comicis està publicada en la web de la Secretària General de la UPV.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic