Preinscripció de graus

Enguany hi ha novetats importants: s'ha establit una preinscripció única, els resultats de la qual es faran públics el dilluns 22 de juliol del 2013.

Les proves a accés a la universitat (PAU), també conegudes com selectivitat, tenen lloc els dies 11, 12 i 13 de juny i els resultats es faran públics el divendres 21 de juny, a partir de les 14 h.

Com a novetat, enguany, la convocatòria de setembre s'avança a juliol, concretament els dies 9, 10 i 11. I els resultats es donaran a conèixer el dijous 18 de juliol, a partir de les 17 h. Per aquest motiu, s'ha establit una preinscripció única, però amb diferents terminis, segons les circumstàncies de l'alumnat.

· Els estudiants que ja disposen de la nota d'accés perquè van aprovar les PAU en anys anteriors, perquè tenen una titulació universitària o perquè han superat les proves i els processos de majors de 25, 40 i 45 anys han de lliurar la preinscripció del 3 de juny al 5 de juliol del 2013, tots dos inclusivament.

· Els que es presenten a les proves d'accés a la universitat en aquest curs, en la convocatòria de juny, fan la preinscripció del 17 de juny al 5 de juliol del 2013, tots dos inclusivament.

· Els alumnes que acudisquen a la convocatòria de juliol, han de completar la preinscripció del 9 al 14 de juliol del 2013, tots dos inclusivament. Aquests estudiants elegiran els graus de que prefereixen abans de conèixer la nota de selectivitat; el sistema informàtic carregarà les notes quan estiguen disponibles (abans de l'adjudicació de places).

· La resta d'estudiants, inclosos els alumnes procedents de sistemes educatius d'estats membres de la Unió Europea, fan la preinscripció del 17 de juny al 12 de juliol del 2013, tots dos inclusivament.

Una altra de les novetats d'enguany és que els alumnes de batxillerat que realitzen la PAU enguany i els que la van fer l'any passat, a la Comunitat Valenciana, ja no han d'imprimir i presentar la preinscripció en paper. En accedir a l'assistent telemàtic, s'identifiquen amb la clau que se'ls proporciona el primer dia de la PAU.

No obstant això, hi ha excepcions: si aquests estudiants han de presentar algun document que justifique una discapacitat o la condició d'esportista d'alt rendiment, una vegada emplenada la sol·licitud de forma telemàtica, han d'imprimir-la, signar-la i presentar-la, juntament amb la documentació necessària, segons el cas.

A més, una altra novetat és que en la preinscripció, els alumnes poden sol·licitar fins a 20 titulacions, en lloc de 10.

A l'hora d'adjudicar les places, els estudiants que han realitzat la selectivitat al juny tenen preferència respecte als alumnes que s'han examinat al juliol; és a dir, una nota d'un 5 al juny va per davant d'un 10 al juliol.

Els resultats de la preinscripció es faran públics el dilluns 22 de juliol del 2013.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant