Eòlica Wind Tower

El dijous 22 de març, es presenta el projecte Eòlica Wind Tower, desenvolupat conjuntament per la Universitat Politècnica de València, l'Institut Tecnològic de l'Energia i l'estudi Fran Silvestre Arquitectos.

El projecte de torre generadora Eòlica Wind Tower, que servirà per a proveir la ciutat de València mitjançant diverses fonts d'energia renovable, suposa un nou avanç tecnològic en l'aplicació de les energies netes en entorns urbans. Eòlica ha sigut desenvolupada conjuntament per la Universitat Politècnica de València, l'Institut Tecnològic de l'Energia i l'estudi Fran Silvestres Arquitectos.

L'edifici, que proposa la total integració de les energies eòlica, geotèrmica, fotovoltaica i termoelèctrica, modifica la proporció segons el punt de vista i la incidència de la llum del sol, i es converteix així en un element en constant evolució.

La seua estructura incorpora un sistema de turbines eòliques d'eix vertical que fan funcionar l'edifici com un gran aerogenerador, i la volumetria facilita el màxim aprofitament del vent. A la torre se situen 400 molins eòlics, que es disposen a les zones corbes, i aprofita també l'energia geotèrmica a partir de la fonamentació profunda d'estaques, pròpia de les construccions en altura.

A més, les zones rectes verticals s'utilitzen com a suport de plaques fotovoltaiques, que es beneficien de l'exposició a la radiació solar, i la superfície horitzontal de la planta baixa de l'edifici s'utilitza per a l'obtenció d'energia termoelèctrica.

En conjunt, mitjançant un sistema que combina la utilització de les energies fotovoltaica, geotèrmica, termoelèctrica i eòlica, s'espera produir fins a 2 MW d'energia, que podrien proveir 19.000 famílies.

El conjunt arquitectònic combina usos públics i privats, com ara una sala de conferències, una biblioteca infantil, l'atri i una zona de serveis i oficines, amb el sistema de proveïment d'energies renovables; redueix l'impacte sobre el paisatge i aconsegueix una perfecta integració en l'entorn.

La presentació del projecte Eòlica Wind Tower, que inclou també la inauguració oficial de l'exposició "Eòlica", té lloc el dijous 22 de març, a les 11 h, a la sala d'exposicions de la Col·lecció Alfaro Hoffmann (c/ Fusters, 13 - Polígon Industrial Obradors, Godella).

A l'exposició es mostren diverses maquetes de l'edifici, fotografies i un vídeo demostratiu tridimensional de com quedaria l'edifici, així com el funcionament a escala real d'un dels aerogeneradors que s'instal·laran a la torre. La mostra es pot visitar fins al final d'abril de 2012.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic