Xarxes socials

Investigadors de la Universitat Politècnica de València desenvolupen una nova aplicació per a facilitar la comunicació a discapacitats visuals o motrius a través de telèfons intel·ligents.

Investigadors de l'Institut ITEAM de la Universitat Politècnica de València han desenvolupat, en el marc de la Càtedra Telefónica UPV, el prototip d'una nova aplicació que facilita la comunicació a través de telèfons intel·ligents a les persones amb algun tipus de discapacitat visual o motriu.

El prototip ha sigut desenvolupat per a la plataforma Android de Google i, com altres aplicacions similars, utilitza un sistema de reconeixement i síntesi de veu per al control i la gestió de diferents aplicacions. L'eina s'ajuda de dispositius de mans lliures Bluetooth per a capturar i lliurar la informació en format d'àudio. A més, s'han desenvolupat dues aplicacions: una per a l'accés a la xarxa social Twitter i una altra per a la comunicació de veu amb un interlocutor o més.

En el cas de l'aplicació per a la xarxa social Twitter, l'usuari pronuncia amb veu audible la informació que vol publicar en el seu compte, utilitzant el micròfon del dispositiu mòbil o el Bluetooth. A continuació, l'eina transcriu la piulada a format text i, posteriorment, el sintetitza a veu i el reprodueix perquè l'usuari puga donar l'ordre de confirmació definitiva i el missatge s'envie a la xarxa social.

Per a la comunicació de veu, s'ha desenvolupat una aplicació que s'activa mitjançant una ordre de veu. Tot seguit, el sistema mostra a l'usuari les persones que hi ha al seu abast i li permet parlar per mitjà de Bluetooth o de Wi-Fi.

El desenvolupament d'aquest projecte s'emmarca dins de les activitats que la Càtedra Telefónica ha impulsat durant aquest curs acadèmic, en el qual ha celebrat el desè aniversari. Enguany, Telefónica i la Universitat Politècnica de València han desenvolupat d'una manera conjunta sis projectes que tenen com a temàtica el medi ambient i la inclusió social de col·lectius desfavorits.

Entre altres projectes desenvolupats pels investigadors de la UPV hi ha un sistema d'avisos per a discapacitats auditius, un prototip per a millorar la qualitat de vida de les persones majors o un equip nou per al control de la qualitat de les aigües.

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades