Campus Hàbitat 5U

El projecte Campus Hàbitat 5U, que integra les cinc universitats públiques valencianes, aspira a obtenir el segell de Campus d'Excel·lència Internacional en la pròxima convocatòria.

Els rectors de les cinc universitats públiques valencianes, que integren el projecte Campus Hàbitat 5U, han mantingut una sessió de treball en què s'han definit les estratègies comunes per a aconseguir la qualificació de Campus d'Excel·lència Internacional en la convocatòria d'enguany del Ministeri d'Educació.

El projecte, coordinat per la Universitat Politècnica de València, i del qual formen part les universitats de València, Alacant, Jaume I de Castelló i Miguel Hernández d'Elx, ha rebut ja una primera ajuda econòmica per al desenvolupament, que ascendeix a un total de 528.987 euros. Es tracta de la segona major subvenció de les concedides pel Ministeri d'Educació als projectes que han concorregut per primera vegada a la convocatòria dins del Subprograma d'enfortiment de Campus d'Excel·lència entre els deu projectes que opten a aquesta primera fase de selecció.

El Ministeri ha valorat molt positivament les actuacions de Campus Hàbitat 5U, dirigides a objectius com l'excel·lència acadèmica, l'emprenedoria, el desenvolupament científic i tecnològic i l'excel·lència dirigida a l'entorn, per la qualitat i el valor estratègic que presenten.

Així, tenint en compte únicament els projectes més recents presentats, la proposta de les cinc universitats valencianes ha sigut la millor valorada en quatre dels sis àmbits d'actuació inclosos en aquesta convocatòria, i la subvenció rebuda ha suposat més del 7% del total del pressupost assignat als nous projectes seleccionats, de manera que destaca per sobre de la mitjana.

El rector de la Universitat Politècnica de València, Juan Juliá, ha expressat satisfacció per la valoració que ha obtingut el projecte Campus Hàbitat 5U en aquesta fase prèvia de la convocatòria de Campus d'Excel·lència Internacional.

Així mateix, ha subratllat la importància que té aquest projecte, "ja que vertebra tot el territori de la Comunitat Valenciana, atès que totes les universitats valencianes formen part d'aquesta iniciativa, i que actua sobre una cosa que és capital en el desenvolupament de la nostra Comunitat com és l'hàbitat i el territori". Sobre aquest tema, el rector de la UPV ha assenyalat que "un dels grans actius que té la nostra Comunitat és el seu atractiu residencial i turístic, i això es posarà ara més en valor amb el desenvolupament d'una iniciativa des del coneixement i la innovació en aquest àmbit".

Els rectors han destacat que Campus Hàbitat 5U és un projecte d'excel·lència únic a l'estat espanyol en l'àmbit de l'hàbitat i el territori, basat en la interacció de diferents sectors econòmics i múltiples disciplines. Així mateix, han subratllat que una economia avançada com la valenciana només pot competir mitjançant la qualitat, la diferenciació, la creativitat i la reputació. Però això no afecta només els béns i serveis produïts, sinó també l'ambient social, cultural, urbà i paisatgístic.

La proposta del Campus Hàbitat 5U, que serà avaluada pel Ministeri el proper mes de juliol, s'articula sobre quatre àrees d'actuació: l'edificació i la casa, en l'àmbit de l'hàbitat, i la planificació i la gestió del territori mitjançant la millora de l'espai social, tant urbà com rural, en l'àmbit del territori. L'objectiu general d'aquest projecte és convertir-se en impulsor i dinamitzador d'un procés de creixement intel·ligent, sostenible i integrador basat en el coneixement, la innovació, la creativitat, l'eficiència dels recursos, l'ocupabilitat i la cohesió social i territorial.

Per a fer-ho, a més de col·laborar entre si, les universitats que integren el Campus Hàbitat 5U estrenyeran llaços amb l'entorn productiu i involucraran en el seu projecte comú empreses, institucions i ajuntaments de les ciutats implicades (Alacant, Elx, València i Castelló). Com a principal soci hi figura la Xarxa d'Instituts Tecnològics (REDIT), entitat amb la qual en breu signaran un conveni de col·laboració, així com destacades empreses i grups empresarials (clústers) del sector de l'hàbitat i del territori que s'han sumat a la iniciativa, que té a més el suport total de les administracions públiques autonòmiques i locals valencianes.

Els rectors de les cinc universitats públiques de la Comunitat Valenciana -València, Alacant, Miguel Hernández d'Elx, Jaume I de Castelló i la Politècnica de València- s'han mostrat optimistes sobre la possibilitat que la candidatura de Campus Hàbitat 5U obtinga, en la primera participació en aquesta convocatòria, el segell de Campus d'Excel·lència Internacional.

La de 2011 és la tercera convocatòria del programa de CEI promogut pel Ministeri d'Educació, i al qual les cinc universitats públiques valencianes concorreran per primera vegada amb un projecte conjunt, després que en la passada edició el Ministeri atorgara a VLC/CAMPUS la qualificació de Campus d'Excel·lència Internacional. La proposta integrada per la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València i el CSIC és actualment l'únic projecte valencià que té aquest segell.

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant