Reducció del soroll

Un estudi realitzat al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València proposa mesures perquè el soroll de l'aire condicionat no perjudique el son.

Un estudi realitzat al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València per a l'empresa catalana MADEL estableix mesures per a reduir el soroll dels aparells d'aire condicionat.

La investigació es basa en 3.000 assajos realitzats als laboratoris i les càmeres acústiques del campus de Gandia de la UPV a fi de determinar unes condicions de fabricació que permeten als sistemes d'aire condicionat produir un soroll inferior a 30 decibels. Segons l'Organització Mundial de la Salud (OMS), aquest és el nivell de soroll màxim que l'ésser humà pot percebre per a mantenir un son sense interrupcions.

Jesús Alba, investigador del campus de Gandia de la UPV i director del projecte, assenyala que "en molts casos arribem els 45 dB en dormitoris amb aire condicionat, ja que no es té cura del soroll sinó sols de condicionar l'aire. És a dir, passem a nivells en què segons l'OMS tindríem problemes de son interromput".

Alba, reconegut expert internacional en l'àmbit de la acústica, explica que el soroll de l'aire condicionat pot reduir-se des de diferents enfocaments, per exemple, utilitzant materials reciclats que absorbeixen el soroll a l'interior del sistema abans que s'emeta.

"Dins del sistema es poden introduir materials absorbents acústics per a reduir el nivell de soroll. En el nostre cas, hem utilitzat un nou material que ja hem aconseguit que es comercialitze: es tracta d'una llana de polièster obtinguda a partir del reciclatge de botelles de plàstic PET, les típiques botelles d'aigua. Amb aquest nou material hem aconseguit reduir el soroll entre tres i sis decibels", apunta l'investigador del campus de Gandia de la UPV.

En altres casos el soroll es redueix amb la simple substitució d'unes peces per unes altres, de forma que s'eviten els colps entre elements o les turbulències dins de la màquina.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic