"Xarxa d'ambaixadors" UPV

Més de 2.000 estudiants de batxillerat han participat en la primera edició del Programa d'orientació acadèmica "Xarxa d'ambaixadors"

[ 11/07/2023 ]

“Quina és la millor opció de futur per a mi, entre tantes possibilitats formatives? I si aquest grau no és com crec i em penedisc d’haver-lo triat? Quina mena d’eixides laborals tindrà?” Aquests són alguns dels pensaments recurrents de qualsevol estudiant al llarg del darrer curs del Batxillerat. “Per si fora poc fer les PAU (proves d’accés a la universitat)!”, sol venir a continuació.

És lògic, no debades es tracta d’una decisió molt important per a qualsevol persona, i convé conèixer, sospesar i valorar molta informació, sense deixar de banda el judici de la intuïció o del cor.

Davant d’aquesta realitat, l’Àrea de Comunicació de la Universitat Politècnica de València (ACOM UPV) ha impulsat un programa pioner d’orientació acadèmica anomenat “Xarxa d’ambaixadors”, en el qual la participació de la comunitat universitària en conjunt, i especialment del professorat, té un paper fonamental.

La proposta consisteix a acostar principalment l’oferta acadèmica i de serveis que ofereix la UPV als centres valencians que es troben més allunyats dels tres campus que comprèn la nostra Universitat –Alcoi, Gandia i València– i que, per tant, tenen majors dificultats per a assistir a les Jornades de Portes Obertes (JPA) i altres iniciatives similars que organitza la institució. És a dir, en aquest cas, és la Universitat la que s’acosta als centres i els instituts que ho demanen.

A més, la informació que es comparteix amb l’estudiantat és transversal, ja que l’abordatge dels continguts de cada presentació es duu a terme des de dues perspectives diferents: la informativa i institucional, que transmet el professorat de les escoles i facultats que exerceix com a ambaixador o ambaixadora oficial; i la visió experiencial, que aporta algú que estudie a la UPV en l’actualitat. Aquestes tasques són recompensades tant econòmicament com amb punts en l’índex d’activitat docent (IAD), en el cas del professorat, i amb reconeixement de crèdits ECTS, en el de l’estudiantat.

“Col·laboració imprescindible”

Sobre aquesta qüestió, la vicedirectora de l’IES Leopoldo Querol de Vinaròs, Laia Segura, aplaudeix aquesta col·laboració “imprescindible” entre la UPV i els centres, “en el sentit que acosta informació de gran valor a l’alumnat davant un canvi d’etapa vital que, en el nostre cas, suposa a més un canvi de residència”, afig.

D’altra banda, Rubén Safont, orientador de l’IES Ximén d’Urrea de l’Alcora, destaca que es tracta d’una iniciativa “dinàmica i atractiva que motiva a l’alumnat a recapacitar i a plantejar-se qüestions que altrament potser li passarien desapercebudes”.

La primera xarxa d’ambaixadors en xifres

Aquest programa va començar –pel que fa a la impartició de xarrades– al març passat. En poc més de tres mesos s’han organitzat 31 visites a diferents centres d’arreu de la Comunitat Valenciana, com ara el Villar, Xalans, la Vila Joiosa o Vilafranca, per esmentar-ne alguns exemples, i la xifra global d’alumnes de Batxillerat que hi han assistit ha sigut de 2.045.

El personal pertanyent a la comunitat universitària (professorat i alumnat) interessat a participar en les pròximes edicions de la xarxa d’ambaixadors pot obtenir més informació sobre aquest programa a través de l’adreça de correu electrònic següent: embajadores@upv.es.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom