Projecte premiat

El projecte de la UPV PIAE+, guanyador del Premi Bones Pràctiques SIOU en la seua IX edició

[ 12/05/2023 ]

El Pla integral d'acompanyament a l'estudiant (PIAE+) ha sigut premiat com el millor programa a nivell nacional d'acompanyament i orientació a l'estudiant d’universitat.

El passat 21 d'abril va tenir lloc la XXIII Trobada Anual dels SIOU (serveis d'informació i orientació de les universitats), sota el títol «Joventut i salut mental: un nou paradigma en la universitat», on es va fer lliurament del reconeixement. El jurat dels SIOU ha destacat que el PIAE+ és un programa d'acompanyament integral que abasta tots els cursos de grau, màster i doctorat.

El rector Pepe Capilla ha destacat que el PIAE+ va ser un nou projecte que va posar en marxa a l'inici de la seua etapa com a rector per a situar cada estudiant en el centre de la Universitat Politècnica de València.

M. Esther Gómez Martín, vicerectora responsable del PIAE+, ha recordat que “l'objectiu principal del PIAE+ és que cada estudiant senta que treballem cada dia per a fer de la universitat un entorn de formació integral, i que els acompanyem en el seu creixement com a persones”.

La directora del programa, Marina Alonso Díaz, ha agraït el treball de tots els agents implicats en la formació de l'alumnat que es coordinen i ajuden en el PIAE+ per a oferir un suport integral: els equips directius de tots els centres de la Universitat, responsables del PIAE+ dels centres, delegacions d'alumnes, estudiantat col·laborador, professorat tutor, direccions acadèmiques de graus i màsters, direccions de les entitats responsables de títol, directora de l'Escola de Doctorat, els diferents serveis de la Universitat, l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) i el Servei d'Atenció Psicològica a l'Estudiant (SAPE).

L'equip PIAE+ involucra 570 docents tutors i 790 estudiants tutors, que atenen un total de 5.200 estudiants tutoritzats.

Els SIOU són una xarxa que reuneix la totalitat de professionals dels serveis d'informació i orientació de les universitats espanyoles, que comparteixen una realitat i uns objectius comuns. La convocatòria de Bones Pràctiques és una reeixida eina de millora contínua en l'àmbit universitari, que fomenta la participació, l'estímul i el reconeixement de les actuacions desenvolupades per les universitats espanyoles.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom