II Congrés Generació Espontània

Braços biònics, aeronaus per a extinció d'incendis o vehicles d'alta eficiència energètica entre els prototips realitzats per estudiants

[ 04/05/2023 ]

La Universitat Politècnica de València ha celebrat la segona edició del Congrés Generació Espontània, un conglomerat de diferents equips que treballen en el desenvolupament de projectes innovadors, en la seua majoria de base tecnològica.

Durant el congrés, celebrat durant el 28 d'abril, els diferents grups han presentat els projectes en els quals treballen: des de la realització de braços biònics, la construcció d'aeronaus per a la detecció i extinció d'incendis o la fabricació d'un vehicle d'alta eficiència energètica, capaç de recórrer 1.300 quilòmetres amb només un litre d'etanol. Són alguns dels treballs que poden veure's en aquest congrés inaugurat pel rector de la Universitat Politècnica de València, José E. Capilla Romá. La directora general d'Innovació, Sonia Tirado, i la directora general d'Emprenedoria i Cooperativisme,Teresa García Muñoz, també han volgut conéixer, de primera mà, els assoliments de l'estudiantat UPV.

Projecte pioner i únic en les universitats espanyoles

Generació Espontània va nàixer en 2014 amb la finalitat de promocionar el talent dels seus estudiants. Des d’eixe moment ha anat creixent el nombre d'equips i de participants fins a superar la xifra de 2000 persones de diferents titulacions de la UPV. El programa compta amb el suport del professorat. És un projecte que “avui dia continua sent únic en el context universitari espanyol. Per a nosaltres és clau per a donar la formació integral que necessita l'estudiantat”, ha afirmat el rector, José E. Capilla Romá.
Compta amb el suport i la col·laboració de l'Administració i de nombroses empreses que, en paraules del rector, “estan contribuint a generar una pedrera de talent en la Comunitat Valenciana que és fonamental per al nostre futur”.

Sinergies entre estudiants

Aquesta iniciativa permet a estudiants de diferents disciplines conéixer-se, desenvolupar projectes comuns i obtenir èxits a través de la participació en competicions universitàries internacionals. A més, posa en marxa les denominades competències transversals, essencials per a enfrontar-se al món laboral més enllà de la formació acadèmica. “Els ocupadors busquen persones que hagen fet alguna cosa més que estar a l’aula”, explica Vicente Colomer, responsable docent de l'equip UPV EcoMarathon, que desenvolupa un vehicle de fibra de carboni de baix consum.
Participar en qualsevol dels equips de Generació Espontània suposa un plus en la formació universitària, ja que “et permet posar en acció tot el que has après i desenvolupar un munt de noves eines, estar en contacte amb empreses, aprendre a resoldre problemes”, assegura Juan Carlos Miralles, estudiant de 4t d'Enginyeria Aeroespacial i membre de l'equip Aerodesign UPV.

Existeixen 71 grups de Generació Espontània especialitzats en diferents disciplines com ara arquitectura, innovació en la indústria agroalimentària, enginyeria mecànica, aviació, satèl·lits o neurociència.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom