Filtesi 23

Arriba una nova edició del concurs #Filtesi per a l'estudiantat de doctorat. Pots participar fins al 7 de maig

[ 02/05/2023 ]

Crue Universitats Espanyoles, en col·laboració amb la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la sectorial Crue I+D+i, llança la tercera edició del concurs «La teua tesi doctoral en un fil de Twitter: HiloTesis». L'objectiu d'aquest certamen és promoure el desenvolupament d'habilitats de comunicació i divulgació científica entre l'estudiantat de doctorat i recents doctors i doctores de les universitats que formen part de Crue.

Per a això, hauran d'explicar la seua tesi doctoral en un fil de 20 tuits com a màxim, en un llenguatge senzill, accessible i atractiu. En la passada edició de #HiloTesis van participar més de 300 persones, procedents de 47 universitats.

Els tres premis comptaran, per primera vegada, amb una dotació econòmica de 1.000 euros cadascun, gràcies al finançament aportat per la Fundació Larramendi, la col·laboració de la qual s'ha materialitzat amb la signatura d'un conveni.

El concurs: terminis i instruccions

El concurs es desenvoluparà entre les 00.00:00 de l'1 de maig i les 23.59:00 del 7 de maig de 2023. El personal investigador en formació participant, una vegada publicat el fil, haurà d’inscriure's i facilitar l'enllaç al seu fil a través del següent formulari: https://forms.office.com/e/ah4zz8ygpd. No es tindran en compte els fils publicats i/o registrats a través del formulari fora d'aquest període.

El primer tuit del fil haurà de citar o etiquetar en una imatge @RedDivulga, @filarramendi i @upv i acabar amb «Abro #HiloTesis». Una vegada rebuts els fils dels participants a través del formulari, l'organització del concurs els remetrà a la persona de contacte de cada universitat. Els fils que no complisquen aquestes condicions seran desestimats i només es considerarà un fil per participant.

Cada universitat participant triarà, en un termini de deu dies naturals després de la finalització del concurs, un fil finalista que serà enviat a l'organització per a la seua avaluació pel jurat nacional proposat per RedDivulga. Aquest jurat estarà integrat per almenys cinc membres –un d'ells expert en comunicació– i un representant de la Fundació Ignacio Larramendi. La decisió es produirà entre l'1 i el 7 de juny de 2023 i els autors dels fils guanyadors seran de tres universitats diferents.

El millor fil UPV participarà en la fase nacional

Poden participar en #Hilotesis doctorandes i doctorands UPV que hi hagen superat satisfactòriament almenys una avaluació del progrés del seu pla d'investigació, o les persones que han defensat la seua tesi doctoral en un termini màxim de sis mesos anterior a la data d'inici del concurs que, recordem, comença l'1 de maig.

D'entre tots els fils presentats a la UPV, un jurat format per personal de l'Escola de Doctorat i de l'Àrea de Comunicació seleccionarà el fil que represente aquesta universitat en la fase nacional del concurs. L’autor/a d'aquest fil podrà presentar-lo també en la VIII trobada d'estudiants de doctorat de la UPV, que se celebrarà el pròxim 25 de maig.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom