Technovation Girls CV

La UPV acull la 6a edició d'aquest programa per al foment de la competència tecnològica i el lideratge de xiquetes i dones joves

[ 20/02/2023 ]

Cent xiquetes i xiques joves, de 8 a 18 anys, participen en la 6a edició de Technovation Girls CV, la jornada de llançament del qual ha tingut lloc a la Universitat Politècnica de València, el 28 de gener. El programa Technovation Girls se celebra en més de 100 països i el seu objectiu és fomentar les competències tecnològiques i el lideratge de xiquetes i joves. A Espanya compta amb sis seccions, de les quals una es troba a València.

Les xiquetes canvien el món

En Technovation Girls, les joves es constitueixen en equips de fins a cinc persones, per a desenvolupar una aplicació mòbil que soluciona un problema de la seua comunitat, que elles mateixes hagen detectat. D'aquesta manera, se'ls incita a millorar el món on viuen, a través de la tecnologia.

En desenvolupar els seus projectes, les joves acreixen les seues competències tecnològiques, augmenten la seua capacitat de col·laborar i les seues aptituds de lideratge. La participació és gratuïta i fomenta la presència de les dones en el sector tecnològic, on actualment estan infrarepresentades.

D'altra banda, Technovation Girls ofereix a les estudiants models de dones tecnòlogues, gràcies al suport de mentores i col·laboradores, per a facilitar la seua identificació amb les carreres professionals d'aquest àmbit.

Referents valencianes

En la jornada de llançament del 28 de gener han participat dones amb una destacada activitat en empreses i institucions de l'àmbit tecnològic, com Mª José Valero, CEO de Talent Growth Management i ambaixadora regional de Technovation Girls Comunitat Valenciana; la investigadora Cristina Avellán, de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia de la UPV o Cristina González, María Lillo i Cristina San Felip, de Ford España.

La representació institucional ha estat a càrrec de Salóme Cuesta i José F. Monserrat, vicerectors de la UPV; Silvia Rueda Pascual, directora territorial de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital a València; Clara Martínez, directora de València Activa i Debra Westall, directora de American Space València.

11-F, Dia de les Dones i les Xiquetes en la Ciència

Amb motiu de la commemoració del Dia de les Dones i les Xiquetes en la Ciència, 11-F, les xiquetes participants en el Technovation Girls CV han visitat diversos centres i instituts singulars del campus de Vera de la UPV, com l’American Space València; el laboratori de Microscòpia; l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica i els grups de Generació Espontània Formula Student UPV, Hyperloop i Helios Race UPV. Esther Gómez, vicerectora de la UPV i Clara Martínez, directora de València Activa, han sigut les responsables de rebre-les.

Desenvolupament i Premis

Fins al 22 de març hi ha de termini per a inscriure projectes en el Technovation Girls 2023 i fins al 18 d'abril per a presentar els projectes. El 20 de maig tindrà lloc la jornada de clausura de Technovation Girls CV en la UPV, on s'exhibiran els projectes realitzat i es lliuraran els premis als equips guanyadors, que passaran a la final mundial, que se celebrarà a San Francisco a l'agost.

Els premis consisteixen a anar als EUA per al final mundial, viatges a Brussel·les per a visitar el Parlament Europeu, diverses Start Ups i empreses (gràcies a FINNOVA), a més de formació en empreses locals de lideratge, emprenedoria i tecnologia, per exemple, Capgemini i Ford España.

Les Naus de València també ofereix un premi especial relacionat amb la Missió Climàtica 2030.

El programa Technovation Girls compta amb el patrocini de l'Ajuntament de València, especialment el suport del regidor de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Borja Sanjuán i la directora de València Activa, Clara Martínez.

Entitats col·laboradores

María José Valero, CEO de la consultora Talent Growth Management, és l'ambaixadora regional de Technovation Girls Comunitat Valenciana i coordina el programa en la capital valenciana, amb el suport de València Activa, American Space València, la UPV, a través de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi natural de la UPV i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica; la Mesa de l'Enginyeria Valenciana i el Centre d'Innovació Les Naus, a més de l'ambaixada dels Estats Units a Espanya.

Al costat de les cent xiquetes, participen en el programa prop de 30 mentores i 25 persones que col·laboren en la realització de tallers i altres activitats: Design thinking ODS (GFT Technologies); App inventor - sensors i IA- (Cerwall Solutions); Imatge, marca i Front Aplicacions (Desaway) i Narrativa, vídeos i edició (Espai'70).

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom