EMPLEA

La UPV llança un programa pioner per a ajudar les dones a posicionar-se en les organitzacions

[ 30/01/2023 ]

Dissenyar una mobilitat sostenible a Espanya per a 2035, com ara optimar els supermercats i Tech4seniors, dissenyar la tecnologia per a reduir la soledat i augmentar la independència en la senectut. Són alguns dels reptes que han llançat les quinze directives que participen en el programa EMPLEA, davant un auditori ple d'alumnes aspirants a formar part del projecte.

EMPRA és un projecte pioner que llança la Universitat Politècnica de València, a través del seu Vicerectorat d'Ocupació i Formació Permanent, amb l'objectiu d'ajudar els seus estudiants i titulades a posicionar-se en les organitzacions. Compta amb el suport de la Càtedra Talent de l'Ajuntament de València i de la Càtedra Dona i Lideratge de la IESE Escola de Negocis–Universitat de Navarra.

Col·laboren quinze altes directives

Quinze altes directives de destacades empreses multinacionals s'han involucrat amb aquest ambiciós projecte i aportaran tota la seua experiència empresarial i coneixement del mercat. D'elles, sis són antigues alumnes de la UPV. Paula Carsí de la Concepción, directora de Transformació i Innovació de Ford Motor Company, va arribar a aquesta companyia en la primera edició del QuédaTE, el programa de retenció de talent de la UPV.

A més de proposar el repte, mentoran, durant 3 mesos, les estudiants i titulades seleccionades, que seran un total de 40, en equips de dos o tres. Així prendran contacte directe amb la realitat del mercat laboral i amb la transferència del saber de la universitat a la societat, i viceversa.

El comitè organitzador valorarà els currículum i les preferències de les inscrites pels reptes, i vincularà les membres de l'equip en funció dels interessos mostrats i la seua formació per a realitzar la selecció.

Formació en habilitats directives

La segona fase d'EMPLEA serà la formació de les seleccionades en habilitats directives, amb el suport de la Càtedra Dona i Lideratge de la IESE Escola de Negocis de la Universitat de Navarra. Hi ha un total de 6000 euros en premis per als tres reptes més ben resolts: 3000 per al primer, 2000 per al segon i 1000 per al tercer.

En la inauguració del programa el rector de la Universitat Politècnica de València, Pepe Capilla, va destacar que “el lideratge femení és essencial. És fonamental l'empoderament de les dones” i va recordar el treball que també realitza la universitat “aigües amunt” per a despertar vocacions científiques en l'edat escolar amb el programa Up! STEAM.

L'acte, celebrat a la Ciutat Politècnica de la Innovació, va comptar també amb la intervenció de la @LagatadeSrödinguer, la periodista i divulgadora científica Rocío Vidal. Video de l'acte.

Les alumnes i acabades de titular de la UPV tenen de termini fins al 8 de febrer per a inscriure's al programa.

Llista de mentores

1. AIRBUS. Aina Monfort Salort. Head of Operations - Industrial Center Airbus Helicopters Spain

2. BBVA. Felicidad Pujante Muñoz. Responsable del Canal de Agentes

3. BP. Mónica Robert Flors. Directora de Transformació i Modernització, BP Energía España, de la refineria de Castelló.

4. EDWARDS LIFESCIENCES. Maite Llácer Alexandre. International Quality Senior Director.

5. FERMAX. Nathalie Pouëssel. Chif Marketing Officer (CMO).

6. FORD. Paula Carsí de la Concepción. Transformation and Innovation Manager a Ford Motor Company.

7. HP. Lorena Lahuerta Contreras. AEC. Project Manager.

8. HUAWEI. Therés Jamá. Vicepresidenta de Huawei España

9. MERCADONA. Macu Boluda. Directora d’IT Procurement a Mercadona IT

10. MINSAIT - INDRA Raquel González Ibáñez. Responsable de relacions amb universitats.

11. NTTDATA. Mercedes María Ruiz López. Directora NTT DATA en el sector Indústria

12. PWC. Sandra Deltell Díaz. Socia. Directora Comunitat Valenciana i Múrcia

13. SANLUCAR. María Rincón. Commercial Back Office Global Manager

14. SANTANDER. Iria Fernández Seijas. COO GTB in SCIB (Chief Operating Officer for Global Transaction Banking at Santander)