Càtedra Rover

Naix la Càtedra Rover a la Universitat Politècnica de València, que acostarà a l'alumnat la gestió real de les obres d'enginyeria

[ 23/12/2022 ]

La Universitat Politècnica de València i l'empresa Rover han posat en marxa la Càtedra Rover de la UPV, amb l'objectiu d'acostar el món de l'empresa a l'alumnat d'Enginyeria Civil i Enginyeria de Camins.

Pepe Capilla, rector de la UPV, i Alfredo Rodríguez, president de Rover, han signat el conveni de creació de la Càtedra, junt amb representants de totes dues entitats.

El president de Rover, Alfredo Rodríguez, ha destacat que “el naixement de la Càtedra Rover respon a la decidida aposta per la innovació que ha guiat l'activitat de Rover des del principi. Col·laborar amb una font de coneixement i innovació reconeguda i de prestigi com la UPV suposa una satisfacció per a nosaltres”.

Així mateix, Rodríguez afig que “confiem que la Càtedra Rover redunde en benefici de tots en forma d'avanços en favor de la sostenibilitat, i alumnes millor formats i amb major connexió i coneixement del món empresarial”.

El professor de la UPV Julián Alcalá, director de la Càtedra Rover, destaca que l'alumnat de la Universitat serà qui més es beneficiarà de les activitats de la Càtedra: “Gràcies a la interacció entre el món de l'empresa i l'administració i el món de la universitat, es millorarà la formació dels futurs gestors de les infraestructures del país i les condicions d'accés al món laboral d'aquests universitaris”.

Entre les activitats previstes, hi ha la creació de continguts formatius enfocats a la gestió, així com “facilitar el contacte d'estudiants d'enginyeria amb una selecció dels màxims responsables de les grans administracions i entitats inversores en obra pública d'Espanya”, segons explica Julián Alcalá.

Innovació per a la sostenibilitat

La Càtedra Rover promourà projectes conjunts de recerca, desenvolupament i innovació, amb l'objectiu d'augmentar el coneixement compartit en diferents àrees de la construcció i impulsar el desenvolupament de tecnologies. En aquest sentit, la Càtedra potenciarà la sostenibilitat i resiliència dels processos associats a la construcció, segons explica el professor i investigador Julián Alcalá.

La realització de jornades de divulgació tècnica i científica; la promoció de trobades de personal expert de l'àmbit nacional i internacional i d'esdeveniments científics, i les publicacions seran algunes de les accions que permetran compartir el coneixement generat amb la societat i la comunitat universitària.

Beques, pràctiques en empresa, programes de formació permanent i visites a l’empresa són altres activitats previstes en el marc de la Càtedra.

Sobre Rover

Rover és un grup constructor diversificat amb presència en quatre continents i més de 700 persones en el seu equip. S'estructura entorn de Rover Infraestructures, Rover Rail, Rover Maritime, Rover Edifica, Rover Homes i Rover Concessions.

La companyia destaca per la seua capacitat d'executar amb qualitat i en el menor termini possible obres complexes, cercant l'excel·lència i el compromís amb la sostenibilitat en tots els seus processos. En l'actualitat, és present, entre altres països, a Espanya, Suècia, Polònia, França, Colòmbia, l'Uruguai, Algèria, l'Aràbia Saudita i Unió dels Emirats Àrabs.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom